וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח ישראלי כבן 20 חצה את הגבול ללבנון והוחזר לארץ אחרי כחודש

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 19:24

דובר צה"ל הודיע כי לפני זמן קצר הוחזר לישראל אזרח בשנות ה-20 לחייו, בדואי, שחצה את הגבול רגלית בין ראש הנקרה לחרמון לפני כחודש. "לא ברור למה עבר"

בווידאו: פיצוץ גדול במחסן נשק של חמאס במחנה פליטים באזור צור בלבנון/מערכת וואלה!

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי לפני זמן קצר הוחזר לגבולות המדינה אזרח ישראלי שחצה את הגבול ללבנון לפני כחודש. האזרח, בדואי בשנות העשרים לחייו, חזר בתיאום עם יוניפי"ל וגורמי חוץ. "הוא בריא ושלם. הוא שהה בלבנון. עכשיו הוא בידיים שלנו והועבר לחקירת כוחות הביטחון", אמר תא"ל רן כוכב. "מדובר באירוע רגיש. כדי לשמור על שלומו גם כשהוא היה בלבנון וגם כשהוא עכשיו בישראל".

על פי דובר צה"ל "לא ברור למה הוא עבר. הוא חצה ברגל, בין ראש הנקרה לחרמון והוחזר בראש הנקרה. היינו במעקב אחריו. אנחנו מחושבים שהוא עשה את זה מרצונו. כשיסיימו לחקור אותו נבין מה היה המניע שלו. מדובר באירוע הומניטארי. כשנדע פרטים נפרסם".

הוא הוסיף כי אין באפשרות צה"ל להצביע על נקודת החצייה והאם החיילים הצליחו לזהות אותו בזמן אמת חוצה את הגבול. כמו כן, לא ברור בשלב הזה אם היה בשבי חיזבאללה ומי החזיק בו בשבועות האחרונים.

גבול ישראל-לבנון. אמיר בוחבוט
גבול ישראל-לבנון/אמיר בוחבוט

בנושא מתקיים תחקיר כדי לברר את נקודת החצייה ומה לא עבד כמצופה בקרב חמ"ל האיסוף וכוחות פעילות הביטחון שוטף לאורך הגבול. אחרי כמה אירועים בשנתיים האחרונות, חידדו בפיקוד הצפון את הנוהל לכוחות השטח וחמ"לי האיסוף והתצפיות, לנטר ולאסוף מידע בזמן אמת ברדיוס של 360 מעלות לאורך גבול הצפון כדי למנוע חציות משני עברי הגבול.

בתחילת השנה ישראלית, תושבת מודיעין עילית בת 25, טיפסה על גדר אינדיקטיבית בגובה שני מטרים ששולחת התרעה בתגובה למגע - ועברה לשטח הסורי. שם, היא הגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל והמקומיים גילו כי היא ישראלית, והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים. בחודש יולי נגזרו עליה שמונה חודשי מאסר על יציאה שלא כדין, יציאה מישראל וניסיון יציאה שלא כדין.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully