וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: השילוב בין הדלתא לאומיקרון יוצר צונאמי של נדבקים

מספר המקרים החיוביים בעולם שובר שיאים, ובארגון הבריאות העולמי מזהירים מפני "האיום הכפול" של שני הזנים. בינתיים, איטליה, ספרד ואוסטרליה מקצרות את ימי הבידודים על מנת לצמצם את הנזק הכלכלי. פאוצ'י צופה כי גל האומיקרון בארה"ב ידעך בסוף החודש הבא

אישה מתחסנת נגד קורונה בלה פז, בוליביה, 29 בדצמבר 2021. רויטרס
אישה מתחסנת נגד קורונה בלה פז, בוליביה, אתמול/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי השילוב בין זני הדלתא והאומיקרון של נגיף הקורונה מובילים ל"צונאמי מסוכן" של נדבקים בעולם, אחרי שארצות הברית - עם ממוצע של יותר מרבע מיליון מקרים ביום בשבוע האחרון - וצרפת, עם 208 אלף מקרים ביום, רשמו שיאי הדבקה חדשים.

גם דנמרק, פורטוגל, בריטניה ואוסטרליה דיווחו על מספר שיא של מאובחנים לנגיף, בעוד שפולין רשמה שיא במספר המתים - 794. יותר משלושה רבעים מהם היו לא מחוסנים.

עם זאת, כמה מדינות ביבשת, בהן איטליה וספרד, וגם אוסטרליה, הודיעו על קיצור משך הבידודים של מי שנחשף לחולי קורונה בשל החשש מהמפגיעה הכלכלית הממושכת בהחזקתם של מיליוני אזרחים בבתים במהלך עונת החגים.

המחקרים הקיימים מצביעים על כך שהאומיקרון - שהפך במהירות לזן הדומיננטי במדינות רבות - גורם למחלה קלה יותר בהשוואה לדלתא, אולם מדבק הרבה יותר. שר הבריאות של צרפת, אוליבייה וראן, אמר לכתבים כי הוא לא ידבר עוד "על גל בכל הנוגע לאומיקרון, אלא על נחשול".

יו"ר ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי מדובר ב"איום כפול" של שני הווריאנטים. "הלחץ האדיר על הצוותים הרפואיים המותשים ועל מערכות הבריאות שעל סף קריסה נמשך ויימשך", הוסיף תדרוס.

מכוניות עומדות בתור לבדיקות קורונה בסידני, אוסטרליה, 30 בדצמבר 2021. רויטרס
באוסטרליה בחרו לקצר את הבידודים. תור לבדיקות קורונה בסידני, היום/רויטרס

השבוע כבר נחצה רף מיליון הנדבקים בעולם ביום, לראשונה מאז פרוץ המגיפה לפני כשנתיים. ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל למגיפות בארצות הברית, אמר לרשת CNN כי גל האומיקרון צפוי להגיע לשיאו בארצות הברית בסוף ינואר, על בסיס גודל אוכלוסייתה ושיעור המתחסנים.

כמה מהמדינות העשירות בעולם, כולל ארצות הברית, החלו לתת מנת דחף לאזרחיהן. ישראל, שהייתה הראשונה לעשות זאת, שוקלת להתחיל לחסן במנה רביעית, אף שטרם התקבלה החלטה סופית בנושא לאור המחסור במידע.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי שב על הביקורת שלו כלפי חיסוני הבוסטרים במדינות עניות. לדבריו, הם "צפויים להאריך את המגיפה" מאחר שהם גוזלים אספקה ממדינות עניות ומחוסנות פחות, וכך "מעניקות לווירוס הזדמנות להתפשט ולשנות צורה". הוא קרא לכל המדינות לתמוך בקמפיין לחסן 70% מאוכלוסיית העולם עד אמצע השנה הבאה. לפי ארגון הבריאות העולמי, כמעט מאה מדינות טרם הגיעו ליעד המקורי של חיסון 40% מאזרחיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully