וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא פתרון: הממשלה תוסיף תקציב להסדרי הבטיחות - הילולת הבאבא סאלי תתקיים כמתוכנן

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 21:37

לאחר שהמשטרה הוציאה צו לביטול האירוע, הודיע המשרד לפיתוח הנגב והגליל על אישור תקציב של עד חצי מיליון שקל לטובת הסדרי הבטיחות והביטחון באירוע, שיתקיים בשבוע הבא בנתיבות, אליו צפויים להגיע עשרות אלפים

המשרד לפיתוח הנגב והגליל הודיע הערב (רביעי) כי יאשר תקציב נוסף של עד חצי מיליון שקלים לטובת הסדרי בטיחות למען קיום הילולת הבאבא סאלי בשבוע הבא. זאת, לאחר שמוקדם יותר היום הוציאה המשטרה צו ביטול לאירוע בנתיבות, אליו מגיעים עשרות אלפים מדי שנה.

המשרד לפיתוח הנגב והגליל הודיע על מציאת הפתרון במכתב לראש העיר נתיבות יחיאל זוהר. מוקדם יותר, ההוראה על ביטול האירוע ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב, תת-ניצב נחשון נגלר, נוכח כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה.

בהחלטה מהיום, כניסת הקהל הרחב לאזור הקבר והמתחם המגודר שסביבו נאסרה. "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיה זו ולא להגיע למתחם הציון ביום ההילולה. כל הפרה של הצו וככל שיידרש הדבר, תפעל המשטרה באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה הציבורית במתחם קרן הבאבא סאלי", נמסר.

הילולת באבא סאלי, נתיבות, 2018. יונתן זינדל, פלאש 90
הילולת הבאבא סאלי בנתיבות/פלאש 90, יונתן זינדל

בימין מיהרו לתקוף את ההחלטה ואף איימו שלא לציית להנחיה. ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) הצהיר היום במליאה שהציבור לא יכבד את הודעת המשטרה שאוסרת על קיום הילולת הבאבא סאלי בנתיבות, ואמר כי הוא ומאות אלפים יגיעו למקום. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ כינה את ההחלטה "בושה", וקבל על כך ש"חגיגות סוף השנה האזרחית ההמוניות יתקיימו ללא כל מגבלה ורק את הילולת הבבא סאלי מבטלים. אין מילים".

גם הרב הראשי יצחק יוסף תקף את החלטת המשטרה וכינה אותה "החלטה אומללה. אני קורא לממשלת ישראל לחזור בה מההחלטה הזאת ולאפשר למאות אלפי יהודים מסורתיים להגיע לקבר באופן מסודר".

גם הרב הראשי תקף את הממשלה והביע תמיהה על קיומם של אירועי השנה האזרחית החדשה ללא מגבלות. "חלילה לזלזל בכל דבר דתי, ישנה הרגשה בציבור שכל דבר שקשור לדת - הממשלה ממהרת ומזלזלת בזה. למה לא מבטלים את כל החגיגות של החגים שלהם עכשיו? את זה לא מבטלים, רק העליה של הבבא סאלי הצדיק? הם נוגעים בזה?".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully