וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל של הקואליציה: התנגדה ל"חוק ברקת" של ח"כ אמסלם, ואישרה חוק זהה של שרן השכל

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 19:24

הקואליציה, שתמכה במקור בחוק של חבר הכנסת מהליכוד, התנגדה לו בזמן ההצבעה אך תמכה בהצעת החוק בעלת נוסח זהה של ח"כ השכל מהקואליציה, והיא עברה בקריאה טרומית. החוק מגביל את סכום גיוס התרומות של נבחר ציבור ובני משפחתו לצורך פעילות פוליטית למאה אלף שקלים בשנה

דודי אמסלם, ניר ברקת. אתר רשמי, פלאש 90
אמסלם וברקת/פלאש 90, אתר רשמי

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את "חוק ניר ברקת", המגביל את סכום גיוס התרומות של נבחרי ציבור ממימון עצמי. הקואליציה הצביעה נגד ההצעה של ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) והפילה את החוק, אך אישרה הצעת חוק זהה של ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה), שתקודם כעת בכפוף להסכמות הקואליציוניות. ההצעה של ההצעה של אמסלם נדחתה ברוב של 58 נגד ו-16 בעד, ואילו הנוסח הזהה של השכל עבר ברוב של 64, לעומת 17 נגד.

החוק הוא תיקון לחוק המפלגות שמגביל את סכום גיוס התרומות מהון עצמי למאה אלף שקלים בשנה, והוא נחשב לחוק שמכוון אישית נגד ח"כ ניר ברקת, שהשקיע עד היום הון עצמי רב בקידןם מסעו הפוליטי. הקואליציה העבירה ביום ראשון בועדת שרים לחקיקה בחוק של אמסלם, ואז הצמידה אליה את הצעת החוק של השכל, והחליטה ברגע האחרון להפיל את הנוסח של אמסלם, בין היתר במחאה על התנהגותו והתנהלותו במליאה. לפי גורמים ביש עתיד, זמן קצר לפני ההצבעה על החוק יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיש ערר לשר המשפטים גדעון סער על החלטת ועדת השרים לחקיקה לתמוך בחוק שלו, בו כתב ש"אמסלם מוביל שיח אלים ופוגעני במליאת הכנסת ומבייש את מעמד חברי הכנסת והמליאה".

בקואליציה החליטו לקדם את חוק ברקת, בין השאר, כדי להגביר את הסכסוכים הפנימיים בליכוד. בחוק של אמסלם תמכו 13 חכים בליכוד, בהם ישראל כץ, יריב לוין, אופיר כץ, מירי רגב, אמיר אוחנה ויובל שטייניץ, אורלי לוי אבקסיס, גלית דיסטל אטבריאן, קרן ברק ושלמה קרעי, ונגדו, חוץ מברקת - הצביעו צחי הנגבי, מיקי זוהר, קטי שטרית חיים כץ ואתי עטיה. יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, כמו גם בכירים נוספים כמו גילה גמליאל ודוד ביטן, וכן רוב חברי הסיעות החרדיות והציונות הדתית, נעדרו מההצבעה.

הצהרה | סגנית יו"ר הכנסת ח"כ שרן השכל. כנסת, ירושלים 23 בדצמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
הצעתה התקבלה. שרן השכל/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

במהלך הדיון, ח"כ אמסלם הציג את החוק ותקף את ברקת, מבלי להזכירו בשמו. "השופטת מרים בן פורת אמרה ששלטון לא קונים בכסף, כשאתה רוצה להיבחר לכנסת אתה מציע את מרכולתך ואת האידיאולוגיה, לא את חשבון הבנק שלך, זה לא פרמטר. לקנות אפשר הכל. גם בארגוני פשיעה קונים חיילים בכסף. מי שבאמת איש הגון וישר לא יכול להצביע נגד החוק הזה ומי שמצביע נגדו מושחת בבסיס".

ברקת הגיב לאישור החוק ואמר כי "לצערנו, יש עסקנים שעדיין תקועים בפוליטיקה הישנה - והם מפחדים ממני, והפחד שלהם מביא אותם לחוקק נגדי חוק פרסונלי. זה לא יעזור להם! כי את התשוקה והאהבה שיש לי לעם ישראל אף אחד לא יוכל לכבות. בימים אלה, כשהמדינה מתמודדת עם האיום האירני, משבר הקורונה, גל התייקרויות קשה, והבעיות רק הולכות וגדלות, במה מתעסקת הממשלה של סער, בנט, לפיד וכל עסקני הפוליטיקה הישנה? בחוק פרסונלי נגדי. הם לא יצליחו לפגוע באחדות הליכוד. לא באתי לפוליטיקה בשביל לקבל תפקיד או כסף. באתי כדי לתת ולא לקחת, ושום דבר לא יעצור אותי מלהמשיך לשרת את עם ישראל. וביחד נצליח!".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully