וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המעגל נסגר": לאחר 42 שנים - גביע ההוקרה לאריאל שרון הוענק לבנו

עודכן לאחרונה: 1.1.2022 / 0:26

ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל נהג להגיע מדי שנה לתחרות "הסוסיאדה" בעפולה, שמקצה הצעירים בו נקרא על שם בנו שנהרג בגיל 11. גביע מיוחד שהוכן עבור שרון שכב במחסני העירייה עשרות שנים, עד שהשבוע קיבל אותו בנו גלעד בטקס מרגש בעת חניכת רחוב בעיר על שם אביו

לאחר 42 שנים, עיריית עפולה סגרה השבוע מעגל מרגש והעניקה לגלעד שרון, בנו של ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל אריאל שרון, גביע הוקרה שהוכן עבור אביו ב-1979. מדובר בגביע שהוכן במיוחד עבור שרון, אז שר החקלאות בממשלת מנחם בגין, שהגיע לתחרות "הסוסיאדה" המסורתית שנערכה מדי שנה בעפולה. התחרות נקראית על שם גור שרון, בנם של אריאל ומרגלית שרון, שב-1967 נהרג מכדור שנפלט מרובה שבו אחז חברו, כשהוא רק בן 11.

בעקבות האסון, הוחלט בעפולה כי בתחרות "הסוסיאדה" המסורתית יוענק למנצח בתחרות הנוער גביע נודד על שם גור שרון. את הגביע תרמו חבריו של אריאל שרון מהימים שבהם פיקד על יחידה 101.

הסוסיאדה נוסדה בשנת 1963 על ידי משה בן-דב מעפולה והייתה השיא בחגיגות האסיף בחול המועד סוכות, שנערכו בשדות שליד העיר. התחרות, שאף הפכה לבינלאומית, משכה קרוב לעשרים אלף צופים והיו מתחרים בה כ-150 רוכבים וסוסיהם. אריאל שרון היה מגיע לתחרות מדי שנה.

ראש עירית עפולה,אבי אלקבץ, נותן את הגביע לגלעד שרון. ללא, אתר רשמי
"סגרנו מעגל כשהענקנו למשפחה את הגביע היסטורי". אלקבץ וגלעד שרון/אתר רשמי, ללא

השבוע, נחנך בעפולה רחוב על שמו של אריאל שרון, ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל. מדובר ברחוב שמקיף את עפולה מצדה הדרומי-מזרחי, והוא גובל בשטח עליו הייתה נערכת הסוסיאדה המסורתית. בטקס השתתפו גלעד שרון, ראשי העמותה לזכר אריאל שרון, לוחמים שלחמו לצדו, ראש העיר עפולה אבי אלקבץ ותושבים רבים. כמו כן, בטקס הזכירו כי שרון נהג להגיע בכל שנה לתחרות הן בגלל אהבתו לסוסים והן בגלל שראשי התחרות בחרו להנציח את בנו גור כאשר קראו את מקצה הצעירים על שמו של הבן.

ראש העיר עפולה אבי אלקבץ אמר: "לאריאל שרון ז"ל תרומה מכרעת לביצורה של ישראל כמדינת היהודים עוד מימי שירותו בארגון ההגנה, בצה"ל וכראש ממשלת ישראל ה-11. הרחוב אותו בחרנו לקרוא על שמו מחבר בין רחוב ירושלים, בירת הנצח שלנו, לבין רחוב קהילת ציון, החברה המיישבת שרכשה את האדמות עליהן הוקמה עפולה ב-1925".

באירוע ציינו כי למרות שהיה מקפיד להגיע לכל תחרות ולהעניק את הגביע על שם בנו, הוא מעולם לא לקח גביע מזכרת לביתו. גלעד שרון הזכיר בדבריו את ביקוריו של אביו בעפולה, בתחרות הסוסים השנתית, והופתע כאשר ראש העיר אלקבץ העניק לו את הגביע האבוד באיחור של 42 שנה. מדובר בגביע שהוכן עבורו בסוסיאדה ה-14 בשנת 1979 עם שמו של אחיו חרוט עליו.

גביע ההוקרה לאריאל שרון משנת 1979, שהוענק לבנו, גלעד. ללא, אתר רשמי
גביע ההוקרה לאריאל שרון/אתר רשמי, ללא

בשנה זו הגיע קהל רב לתחרות ואחד מאורחי הכבוד היה צ'ט נלסון, שחקן כדורסל אמריקני שהגיע לשחק בשורות קבוצת הכדורסל המקומית, שנמנתה אז על צמרת הכדורסל הישראלי. בתחרויות הסוסים באותה שנה נערכו מקצים מיוחדים של קפיצות מכשלים ונעיצת רמחים.

אבי אלקבץ ציין כי "הרחוב שנחנך גובל בשטח עליו התקיימה 'הסוסיאדה', ששרון ורעייתו לילי זכרונם לברכה פרשו עליה את חסותם והיו מבקרים בה באופן קבוע בחגיגות האסיף ובמהלכה חילקו למנצחים גביע שנקרא על שמו של גור ז"ל, בנו בכורו של אריאל שרון, שנהרג בנסיבות טרגיות בעודו ילד בן 11. בטקס חנוכת הרחוב סגרנו מעגל כאשר הענקנו למשפחה את אותו גביע היסטורי וישן הנושא את שמו של גור ז"ל למזכרת עולמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully