וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע קל מירי צלפים בגבול עזה; צה"ל תקף ברצועה בתגובה

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 14:37

האזרח שנפצע הוא עובד חברה אזרחית מטעם משרד הביטחון, שעסק בעבודות אחזקה. גורם צבאי מסר כי נראה שמדובר בירי "מתוזמן ומתוכנן". בתגובה צה"ל סגר צירי גישה לגבול, וטנקים ביצעו ירי לעבר עמדות חמאס. במערכת הביטחון מעריכים שהירי בוצע בתגובה לפגישת גנץ ואבו מאזן

בווידאו: הושלמת בניית החומה התת קרקעית בגבול רצועת עזה/צילום: דו"צ

אזרח נפצע קל היום (רביעי) בתקרית חריגה של ירי סמוך לגדר בצפון רצועת עזה. גורם צבאי מאוגדת עזה מסר כי "לפי מה שידוע עד כה מדובר בירי צלפים מתוזמן ומתוכנן". בתגובה לירי, צה"ל תקף עמדות חמאס. במערכת הביטחון מעריכים שהירי בוצע בתגובה לפגישת גנץ ואבו מאזן אתמול.

האזרח שנפגע הוא עובד חברה אזרחית מטעם משרד הביטחון, שעסק בעת האירוע בעבודות אחזקה במכשול. לדברי הגורם הצבאי מאוגדת עזה, לא היתה התראה על ירי צלפים. "פתחנו את הבוקר כרגיל, היו עבודות על הגדר כשגרה. הירי הפתיע אותנו".

בתגובה לירי, צה"ל הזניק מטוסי קרב לכיוון רצועת עזה וטנקים תקפו יעדי חמאס בגבול. "הפציצו עמדת תצפית של חמאס במרחב", מסר הגורם הצבאי ועדכן שבתקיפת צה"ל לא נפגע אף פעיל חמאס, לאחר שנטשו את העמדות.

גבול עזה מהצד העזתי  29 בדצמבר 2021. מתוך טוויטר, אתר רשמי
בתקרית נפצע אזרח באורח קל. גבול עזה מהצד העזתי, היום/אתר רשמי, מתוך טוויטר
גבול עזה. 29 בדצמבר 2021. שי מכלוף
עזה. היום/שי מכלוף

במשרד הביטחון עדכנו במצב הפצוע שעבד במקום מטעם המשרד. "מדובר בעובד של חברה אזרחית מטעם משרד הביטחון, שביצע עבודות אחזקה במכשול הביטחוני סביב רצועת עזה. הוא נפצע קל ברגלו, קיבל טיפול בשטח ויפונה בהמשך לבית החולים ברזילאי באשקלון".

פרויקט המכשול סביב רצועת עזה. דובר צה"ל
במערכת הביטחון מעריכים שהירי בוצע בתגובה לפגישת גנץ ואבו מאזן. גבול רצועת עזה/דובר צה"ל

לפי הערכות גורמים במערכת הביטחון, הירי נועד לפצוע ולא להרוג, והוא בוצע בתגובה לפגישת שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בישראל אמש. בפגישה זו סיכמו השניים לפעול להרגעת המצב בשטח ולמניעת הסלמה נוספת בגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully