וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכניסו מאות מיליוני שקלים בשנה לרשות: המחוות של גנץ לאבו מאזן

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 17:20

שר הביטחון התחייב בפגישה עם יו"ר הרשות לשורת צעדים שיחזקו את מצבה הכלכלי. הסיכומים כוללים בין השאר היתרי VIP לבכירים, מאות אישורים לנהוג בישראל והקדמת תשלומי מסים. גנץ: "רק מי שנושא באחריות על שליחת חיילים לקרב יודע עד כמה עמוקה המחויבות למנוע אותו"

שר הביטחון בני גנץ סיכם עם אבו מאזן בפגישתם על שורת צעדים כלכליים לטובת הרשות הפלסטינית - כך מסרה הבוקר (רביעי) לשכתו. בכירים ישראלים אומרים כי מימוש צעדים אלו, לצד צעדים נוספים הנמצאים בעבודה, צפוי להוסיף מאות מיליוני שקלים לתקציב הרשות מדי שנה.

במסגרת ההסכמות, תינתן פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני באיו"ש על רקע הומניטרי, ואישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטרי השוהים ברצועת עזה. כמו כן, יוקדמו תשלומי מסים בשווי מאה מיליון שקלים, ויוענקו תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, וכן תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית.

צעדים נוספים נמצאים על הפרק, לרבות בחינת האפשרות להורדת דמי הטיפול הנגבים עבור רכש דלקים, פיילוט להכנסת מכולות דרך גשר אלנבי, יצירת פלטפורמת מע"מ דיגיטלי שנמצאת בעבודת מטה מתקדמת ויצירת פלטפורמה לתשלום מקוון ממעסיקים ישראלים לעובדים הפלסטינים.

שר הביטחון כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לקיום הפגישה כי "רק מי שנושא באחריות על שליחת חיילים לקרב - יודע עד כמה עמוקה היא המחויבות למנוע אותו. כך תמיד פעלתי, וכך אמשיך לפעול".

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן במהלך פגשיתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין  בסוצ'י, רוסיה 23 בנובמבר 2021. AP
אבו מאזן/AP

גנץ ואבו מאזן שוחחו בראש העין במשך שעתיים וחצי, חלקן בנוכחות צוותים משני הצדדים, וחלקן בארבע עיניים. הפגישה תואמה עם לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט, שנתן אור ירוק למהלך. השר הפלסטיני חוסיין א-שייח, שהשתתף בפגישה, אמר כי מטרתה היתה למצוא נתיב מדיני והיוותה "הזדמנות אחרונה לפני הגעה למבוי סתום ולפיצוץ".

לפי לשכת שר הביטחון, הוא עדכן את יו"ר הרשות הפלסטינית כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם ברמאללה באוגוסט. עוד הדגיש את "האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית".

במסגרת ההקלות שסוכמו בפגישה הקודמת בין גנץ לאבו מאזן, דובר על הלוואת חצי מיליארד שקלים, הסדרת מעמדם של אלפי פלסטינים ללא אישורי כניסה, תיאום על העברת הכסף לרצועת עזה תחת בקרה של הרש"פ, התחשבנות דיגיטלית במע"מ והגדלת היתרי תעסוקה ב-15 אלף היתרים.

שר החוץ יאיר לפיד כתב היום בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לפגישה כי "לפגישת גנץ ואבו מאזן יש חשיבות גם לבטחון ישראל וגם למעמדה הבינלאומי. התיאום הבטחוני והאזרחי עם הרש"פ חיוני לבטחון ישראל ומובל באחריות ומקצועיות בידי שר הבטחון.

עוד בוואלה!

אלקין בביקורת על גנץ: "לא הייתי מזמין הביתה אדם שרוצה לשים אותי בכלא, זה הזוי"

לכתבה המלאה
שר הביטחון, בני גנץ במהלך נאומו בכנס הרצליה 23 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
גנץ/פלאש 90, אבשלום ששוני

בכיר ישראלי אמר כי גנץ ועבאס הסכימו שיש לפעול להרגעת המצב בשטח ולמניעת הסלמה נוספת בגדה. השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין אל-שייח, שנכח בפגישה, כתב בטוויטר כי "הפגישה בין אבו מאזן לשר הביטחון גנץ עסקה בחשיבות של יצירת אופק מדיני שיוביל לפתרון מדיני בהתאם להחלטות האו"ם וכן במתיחות בשטח כתוצאה ממעשיהם של המתנחלים".

הפעם האחרונה בה יו"ר הרשות הפלסטינית הגיע לישראל לפגישה מדינית-רשמית הייתה ב-2010, לשיחה עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במעון הרשמי בירושלים. זאת הפעם השנייה שנפגש עם שר הביטחון מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל, לאחר שגנץ ביקר ברמאללה באוגוסט.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully