וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על הבידודים: "מחוסנים ייבדקו וימשיכו בחיים, לא מחוסנים - הביתה"

28.12.2021 / 17:30

רה"מ הציג בתדרוך לכתבים את התפנית במדיניות הבידודים, במסגרתה מחוסן שיבוא במגע עם מאומת יידרש לבדיקה שלילית בלבד, ואילו לא מחוסנים ייכנסו לבידוד. "הם בסיכון מוגבר, אנחנו רוצים שיהיו מוגנים". הוא הסביר את השינוי: "הבנו שאם נמשיך בבידודים ניכנס לסגר בפועל"

בווידאו: בנט מיציע המבודדים בכנסת: "האופוזיציה מסכנת חיים, איבדתם את זה"/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז הערב (שלישי) על מדיניות בידודים, במסגרתה מחוסנים שייחשפו למאומת לקורונה לא יידרשו לבידוד, אלא רק לבדיקה שלילית. לעומתם, אלה שמוגדרים לא מחוסנים - יידרשו להיכנס לבידוד. "הכללים החדשים פשוטים ואוניברסליים וחלים על כולם", אמר ראש הממשלה בתדרוך לכתבים, "אם אתה מחוסן ובא במגע עם מאומת - תיבדק שלילי ותמשיך את החיים ותשתדל לא לסכן אחרים. אם אתה לא מחוסן - הביתה. המדיניות החדשה חלה על כולם מגיל 5 ומעלה באופן גורף. לא משנה אם זה ילד, הורה או מבוגר: על כולם אותו חוק".

לדבריו של ראש הממשלה, הצעד בא במטרה להגן על הלא מחוסנים. "אנחנו אומרים לאנשים שמחוסנים: המשיכו עם החיים שלכם, היזהרו עם אנשים פגיעים, אבל לאנשים לא מחוסנים אתם בסיכון מוגבר ולכן אנחנו רוצים שבתקופה הזו תהיו יותר מוגנים". בנט הסביר את התפנית במדיניות בכך ש"הבנו שאם נתמיד במדיניות הבידודים הנוכחית, דה פקטו יהיה סגר לאומי, כי נהיה במצב של מיליון או שני מיליון איש בבידוד, וגם בידוד שאינו חד פעמי, וזה לא מצב רצוי מבחינתנו".

רה"מ נפתלי בנט ביציע מבודדים בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 27 בדצמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בנט ביציע המבודדים בכנסת, אתמול/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ראש הממשלה הבהיר כי המטרה היא להמשיך את תפקוד המשק. "המדינה עושה המון, היינו ראשונים בבוסטר, בסגירה לזרים, בחיסון הרביעי. השלב הראשון היה מדיניות של חסימה באמצעות סגירת השמיים, אחר כך מדיניות עיכוב באמצעות מערך קטיעת השרשראות והבידודים, ועכשיו אנחנו בשלב ההגנה מפעילים את תוכנית האומיקרון". הוא הוסיף כי הוא צופה גל תלול. "הגל הזה יארך קצת פחות זמן מהגלים הקודמים אבל הוא יקח זמן ואם נשתמש בדימוי של סערה - איפשרנו לכולם ללבוש חליפת סערה, קרי להתחסן. מי שלא עושה את זה - מעדיפים שיישאר כרגע כמה שיותר בבית. מי שלא מגן על ילדיו מסכן את ילדיו".

בנט מוטרד מהתפרצות אצל ילדים, שכן בממשלה רואים עליה משמעותית באשפוזי ילדים בלונדון וניו יורק. "המדיניות הזו לא תמנע עליה משמעותית בהידבקות, זה כן יעזור קצת לרדד. גם בבתי ספר יסודיים בשלבים הראשונים, כיתה עם ילד מאומת, ילדים לא מחוסנים יצטרכו לגשת לבידוד. מצפה לאחריות אישית של האזרחים, יש להם אחריות להגן על עצמם ועל הילדים".

ראש הממשלה סבור שהתרופות של פייזר נגד קורונה יהיו דרמטיות ואפקטיביות, ביחס לצמצום התחלואה הקשה, אם יינתנו בזמן. בחוקת התרופות אין כוונה להבחין בין מחוסנים ולא מחוסנים. "התרופות נוחתות מחר בארץ ונדמה לי שנהיה הראשונים בעולם שנקבל ארגזי תרופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully