וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסם חיכתה שרכבת החקירות תחלוף והעלתה מחירים על הראש של כולנו

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 16:12

אסם חיכתה עד שיסתיים מצעד מנהלי רשתות השיווק שזומנו לחקירה ברשות התחרות. הציפייה הייתה שדווקא חברה פטריוטית לא תנסה לגרד עוד כמה שקלים מאזרחי ישראל

בווידאו: דיון בוועדת הכלכלה על החשד לתיאום מחירים בסופרמרקטים/צילום: ערוץ הכנסת

באסם דואגים לכם, ישראלים יקרים. שם טוענים שהם פטריוטים ואוהבי הארץ. הם חרדים לתעשייה הישראלית עד כדי כך, שהודיעו הבוקר על העלאת מחירים שתנוע בין 3%-7% - על מאות ממוצרי החברה בהם דגנים, פסטות, חטיפים, פתיתים, אטריות, קוסקוס, ורטבים.

כמו פטריוטים טובים, יש לקברניטי אסם נימוקים לעליית המחיר הלא מתונה והלא מוצדקת הזו: עליית חומרי הגלם, האריזות, והתייקרות עלויות השינוע במאות אחוזים, גם בניכוי שערי החליפין (שנמצאים קרוב לרצפה). אבל יש גם צ'ופר: מחירי המטרנה לא יעלו באופן פלאי.

אבי בן אסייג, מנכ"ל אסם שנקנתה במלואה על ידי נסטלה השווייצרית לפני שנים (אבל בואו לא נערב גויים בשיח של אוהבי ישראל בכל מאודם) אמר בראיון המונומנטלי בסוף 2020 לעיתונאית מירב קריסטל: "יש מדינות שונות בעולם ששקלו ברצינות לייצר רק עבור תושבי המדינה שלהם. לכן מדינת ישראל חייבת להתעורר, התעשייה המקומית חשובה לחוסן הלאומי. אם נסתמך על יבוא - נאבד מהחוסן שלנו". אז אם אסם מייצרת בארץ, אז מה פתאום הוא מוסיף את עלויות השינוע לצרכן?

תושבי ירושלים עורכים קניות בצל נגיף הקורונה בסניף רמי לוי בעיר 18 במרץ 2020. אוליביה פיטוסי, פלש 90, פלאש 90
אם אסם מייצרת בארץ, אז מה פתאום הוא מוסיף את עלויות השינוע לצרכן?/פלאש 90, אוליביה פיטוסי, פלש 90

כאן יצא המרצע מהשק. כשנשאל האם החברה מייבאת מוצרים מחו"ל, מתברר שמגן התעשייה הישראלית הוא יבואן בעצמו: "אני מייצר חלק בארץ, אבל את צודקת, הרוב מיבוא. למה הפסקנו לייצר רק בארץ? בגלל כדאיות ייצור. כי מכונה אחת באיטליה מייצרת ספגטי בלי לעצור. אצלי בכל שעה מייצרים סוג אחר. זה מאוד לא יעיל. אני יכול לקנות מייבוא הרבה יותר בזול".

נסטלה - אסם נכבדה. כשנוח לכם, אתם פטריוטים ישראלים, בעיקר כשזה נוגע לבקשת עזרה מהממשלה לסייע לכם בהפחתת סימון מוצרים במדבקות אדומות באותה כתבה קבל המנכ"ל שהממשלה כופה עליו לסמן 28% ממוצריו במדבקות אדומות, דבר שיפגע במכירות היפות, שעמדו ב-2015 על מחזור של 4.5 מיליארד שקל. למה אנחנו נדרשים ל-2015? כי לא ידוע מה המחזור היום, כיוון שבלחץ חברי ההנהלה -הישראלית דווקא - היא נמחקה מהבורסה בת"א. מה שכן ידוע שנתח השוק של אסם נסטלה במכירות המזון עומד על 7.5% מנתח השוק, החברה השלישית בגודלה בארץ.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אבי בן אסייג מנכ"ל אסם-נסטלה. איציק שוקל,
פטריוט, עד הצרכן הישראלי? אבי בן אסייג, מנכ"ל אסם/איציק שוקל

עוד פרט מעניין שכדאי לשים אליו לב, הוא שיעור ההתייקרות שבו בחרו אנשי אסם, שעומד על עליית מחירים ממוצעת של 4.6%. למה דווקא נבחר המספר הזה? אפשר להניח שהוא קשור לעליית מחירי החשמל הצפויה ב-4.9% והמלצת ועדת המחירים לצרכן לעלות את מחירי החלב בפיקוח בממוצע של 5.5% בקירוב. שני נתונים אמפיריים שבניגוד לסיפורים, נכונים או לא, על התייקרות חומרי הגלם והשינוע למשל, אנחנו יכולים להבין. שניהם תירוצים נפלאים לעליית מחיר מופרזת ומיותרת, בחסדי הרגולטור, לא פחות.

ועדת הכלכלה | רמי לוי במהלך הדיון בבכנסת 10 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, עיבוד תמונה
הרכבת עברה. רמי לוי בוועדת הכלכלה, יונתן זינדל/עיבוד תמונה, יונתן זינדל

בכירי נסטלה-אסם חמקו ממצעד מנהלי רשתות השיווק והיצרניות הגדולות שזומנו לחקירה ברשות התחרות, אולי מפני שהשכילו לשתוק כשכל היתר דיברו בפומבי על רצונם לייקר מוצרים. באסם הוכיחו שהם לא רק ישראלים אסלים, אלא גם לא פראייר, עת הקפיץ את המחירים, היישר מהמקפצה, אולי כי הוא יודע שרכבת החקירות כבר חלפה על פניו מזמן.

בואו נקווה שהוא לא יוכל לחמוק מזעמם של הצרכנים, שלא יסלחו לו על כפל הפנים: מצד אחד פטריוט שרוממות התעשייה הישראלית בפיו ומצד שני, לא נותן לפטריוטיות לבלבל אותו כשצריך לגרד עוד כמה שקלים מאזרחי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully