וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים במתווה הבידודים: מחוסנים יוכלו להשתחרר עם בדיקה שלילית

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 11:53

בדיון שערכו בנט והורוביץ, שרת החינוך והמומחים, הוחלט כי אנשים שקיבלו חיסון ובאו במגע עם מאומת לאומיקרון - ישהו בבידוד עד לקבלת בדיקת PCR שתוצאתה שלילית. עם זאת, בעשרת הימים שלאחר מכן הנבדקים יצטרכו להימנע ממקומות הומי אדם ומגע עם אוכלוסיות בסיכון

בווידאו: רה"מ בנט מצהיר על הכוונה להפסיק עם הבידודים ההמוניים במערכת החינוך/מערכת וואלה!

אזרחים מחוסנים נגד קורונה שבאו במגע עם חולה מאומת בכל אחד מזני המגיפה, יוכלו להשתחרר מבידוד עם בדיקת PCR שלילי - כך החליטו היום (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ושרת החינוך. עם זאת, הוחלט גם כי בעשרת הימים שלאחר הבדיקה הנבדקים יצטרכו להימנע ממקומות הומי אדם לצרכי בילוי וכן מגע עם אוכלוסיות בסיכון.

ההחלטה תיכנס לתוקף החל ממחר ותיעשה באמצעות צו שייחתם על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, באישור ועדת הבריאות של הכנסת. היא מהווה שינוי במתווה הבידודים שכן עד כה אותם מחוסנים נדרשו לבידוד של שבוע עם שתי בדיקות שליליות - אחת ביום הראשון של הבידוד, ואחת נוספת ביום השביעי.

כניסת הסגר ההרמטי, שוק הכרמל תל אביב יפו, 8 בינואר 2020. ניב אהרונסון
כניסת הסגר ההרמטי, שוק הכרמל תל אביב יפו, 8 בינואר 2020/ניב אהרונסון

ההחלטה תחול על כל אזרח ישראלי מעל גיל חמש. אנשים שאינם מחוסנים ובאו במגע עם מאומת לנגיף הקורונה יחויבו בבידוד שאורכו שבעה ימים, וביצוע בדיקות בתחילת הבידוד וביום השביעי שתוצאותיהן שליליות כתנאי לסיומו.

משרד הבריאות מגדיר כמחוסנים רק אנשים שקיבלו את מלוא מנות החיסון שבאפשרותם לקבל, בהתאם לנסיבות אישיות (החלמה, מצב רפואי ועוד).

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"לית משרד החינוך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה ליועמ"ש לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון וגורמי מקצוע נוספים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully