וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו של איציק סעידיאן: "הוא יצא מחדרו, אוכל ויושב. זה נס"

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 15:37

אבי, אחיו של נכה צה"ל שהצית את עצמו לפני 8 חודשים, סיפר לוואלה! על השיקום שעובר איציק: "אנחנו באופוריה, לא דמיינו שיהיה כזה שיפור. איציק זוכר הכל, הוא יודע למה עשה את זה". אבי עצמו שוהה רוב הזמן בביה"ח, ולא חזר עדיין לעבוד: "ייסורי המצפון אכלו אותי"

בווידאו: שר הביטחון גנץ בתום הבוקר אצל איציק סעידיאן/צילום: דוברות משרד הביטחון

אבי, אחיו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו במחאה מול משרדי מרכז השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה יום לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל, סיפר היום (שלישי) כי חל שיפור דרמטי במצבו, וכי הוא הצליח לצאת מחדרו בבית החולים תל השומר. "כל יום קורים ניסים ונפלאות, דברים שלא דמיינו שיקרו אחרי זמן כל כך קצר, זה פשוט נס, דברים שבבית החולים לא יכולים להבין. אין כמעט מישהו בעולם שיצא מזה, וגם אם כן - לא אחרי שמונה חודשים לאכול פיתה עם בשר, ולשבת על כסא. הוא עומד ב-80 מעלות באמצעות מיטה מיוחדת שמעמידה אותו", סיפר אבי, השוהה במרבית הזמן לצד אחיו בבית החולים.

אבי סיפר על הקשיים בדרך לשיקום: "בעמידה כואב לו, עמידה אצלו זה כמו לרוץ מרתון. הוא עדיין מקבל הרבה מורפיום וסמים כדי לאלחש את הכאבים, יש עוד בעיות מסביב, אבל לאט לאט. יש לו דרך ארוכה של מינימום שנתיים לצערי הרב, מקווה שפחות. זה המצב".

איציק סעידיאן. מתוך "המהדורה המרכזית", חדשות 12, אתר רשמי
"לעמוד אצלו זה כמו לרוץ מרתון". סעידיאן/אתר רשמי, מתוך "המהדורה המרכזית", חדשות 12

לדבריו, איציק מודע לכל אשר אירע, ואף שוחח על הנושא עם בכירי משרד הביטחון. "הוא זוכר הכול, הוא יודע למה הוא עשה את זה. הוא דיבר עם קודקודים במשרד הביטחון, אפשר להכניס אותם לחדר שלו כדי שידרבנו אותו קצת. גם עם שר הביטחון וגם עם ראש אגף השיקום, גם עם מנכ"ל משרד הביטחון - הוא יודע בדיוק, הוא הסביר להם, והם הודו שזו טעות. הם ראו שהוא לא משוגע, הוא עשה את זה מצער אמיתי ועמוק שהוא חווה. הוא יצא מהמלחמה, הוא היה יושב בבתי קברות ליד החברים שנהרגו לו מול העיניים. הוא גם היה בכמה ריאיונות כדי להגיד 'תעזרו לי', הם כתבו גם 'שגינו', אבל פה הם באים באמת לתקן".

אחיו של איציק סעידיאן במהלך השיקום
28.12.21. אבי סעידיאן, מערכת וואלה!
"אין כמעט מישהו בעולם שיצא מזה". אבי לצד מיטת אחיו איציק/מערכת וואלה!, אבי סעידיאן

על התמיכה הנרחבת שסעידיאן מקבל מאזרחים במדינה, אמר אבי: "אני מראה לו חדשות, אני מראה לו זומים, יש לו מקרן מיוחד שהביאו לו, הכל הוא רואה ויודע. הוא כל הזמן אומר 'תפסיקו להגיד שאני גיבור, אני לא גיבור'. הוא לא יכול לראות שמישהו סובל".

אבי, נשוי ואב לילדה, לא חזר לעבוד בשמונת החודשים האחרונים, את מרביתם בילה לצידו של אחיו. הוא מדגיש כי מבקרים ספורים בלבד רשאים לבקר את איציק, ומספר כי הוא ואמם, לידה, מתגוררים מרבית הזמן בחדרון בבית החולים כדי להישאר קרובים אליו. "רציתי להחזיר את אחי כי ייסורי המצפון שלי אכלו אותי, הרגשתי שלא הבנתי את הפוסט טראומה בזמן. הייתי איתו והכל, אבל התרכזתי במשכנתא ובמהלך החיים היומיומי הרגיל שלנו. קשה לי שזה אח שלי. והוא רק ניסה לעזור לאנשים. לפני שבועיים הוציאו אותו לראשונה מהחדר, ואתמול הוא היה במצב הכי טוב שהיה עד עכשיו, יכל לאכול בכיף. יש לנו אמא צדיקה, הוא חי בזכות הכוחות שהיא נותנת לו. אנחנו באופוריה, אבל יש עליות ומורדות".

סעידיאן בן ה-26, המתמודד עם פוסט טראומה ממבצע צוק איתן, נכווה באורח קשה כשהצית את עצמו. הצעיר לחם בחטיבת גולני במבצע צוק איתן בשכונת ס'געייה ברצועת עזה. לאחר שחרורו סבל מפוסט טראומה ופנה למשרד הביטחון לקבל עזרה והכרה בנכות. לאחר תהליך ארוך ומורכב הוא הוכר לטענתו באחוזי נכות נמוכים ביחס למצבו הרפואי. הצעיר התעקש לקבל הכרה רחבה יותר אך נתקל בקשיים שהערימו עליו במשרד הביטחון.

מצבו הקשה שהוביל אותו להצית את עצמו זעזע רבים. לאחר שנפצע, אזרחים רבים הגיעו כדי לתרום דם עבורו, ונכי צה"ל פתחו במחאה. בעקבות האירוע, משרד הביטחון קידם את רפורמת "נפש אחת" שנועדה לשפר את מצבם של נכי צה"ל בכלל ונפגעי פוסט טראומה בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully