וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא עובדים כבר שנתים": כ-300 עובדי ענף התיירות הפגינו בצומת עזריאלי בתל אביב

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 12:56

מורי הדרך ועובדים נוספים דרשו לקבל פיצויים מהמדינה נוכח מדיניות הקורונה שאוסרת כניסת תיירים לישראל. "כל מה שיש למדינה להציע לי זה להחליף מקצוע", זעם אחד המפגינים, ואחרת הוסיפה: "אני רואה את העבודה שלי כשליחות, אני מראה את ארץ ישראל היפה"

בווידאו: הפגנת עובדי עולם התיירות בצומצ עזריאלי/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביעד בללי

כ-300 עובדי ענף התיירות הפגינו היום (שני) במחלף קפלן שבתל אביב בדרישה לתשלומי פיצויים מהמדינה נוכח הגבלות הקורונה ולפתיחת השמיים. המפגינים חסמו לזמן קצר את צומת עזריאלי, ולאחר מכן החלו בהפגנה סמוך לצומת.

בהמשך, חסמו את הצומת פעם נוספת ואיימו: "חכו תראו מה יהיה בימים הקרובים, אם המצב ימשיך - אנחנו לא יכולים לשבת בשקט". המפגינים קראו קריאות נגד ראש הממשלה ושר האוצר: "ליברמן - תחליף אתה מקצוע, תחזור להיות שומר במועדון", ו-"בנט מתעלם - הוא הורג ענף שלם".

צומת עזריאלי נחסם בשל מחאת עובדי התיירות 27 בדצמבר 2021. שני פרומקין, מערכת וואלה!
"ליברמן - תחליף אתה מקצוע", ההפגנה בצומת עזריאלי/מערכת וואלה!, שני פרומקין

עוד קראו הנוכחים "בנט מתעלם מענף שלם" ו-"סגרתם - שילמתם!", והניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "להיות מורה דרך מופקר בארצנו", "תנו לנו לעבוד" ו-"סגרתם את התיירות? שלמו פיצויים". זאת, בעקבות החלטות הממשלה על איסור כניסת תיירים לישראל, ואמירתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לפיה על מורי הדרך וסוכני הנסיעות "לחפש מקצוע חדש".

"יש פה מגזר שלם של אנשים שלא עובדים כבר שנתיים וכל מה שיש למדינה להציע לי זה להחליף מקצוע", אמר לוואלה! צ'ארלס, אחד ממורי הדרך, ומורת דרך אחרת, ניקולה, הוסיפה: "אני מורת דרך 21 שנה ולא עובדת כבר שנתיים. הייתה לנו עזרה מהמדינה עד אוקטובר. אמרו לנו לעשות הסבה מקצועית, אבל זה לוקח זמן וגם נותנים לנו מימון רק לשלושה חודשים. אני רואה את העבודה שלי כשליחות, אני מראה את ארץ ישראל היפה. להראות אותה לאנשים מכל העולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צומת עזריאלי נחסם בשל מחאת עובדי התיירות 27 בדצמבר 2021. שני פרומקין, מערכת וואלה!
צומת עזריאלי נחסם בשל מחאת עובדי התיירות 27 בדצמבר 2021/מערכת וואלה!, שני פרומקין

דניאלה, מנהלת חברת תיירות, טענה כי סגירת השמיים לא תתרום בבלימת התפשטות הנגיף: "הנגיף כבר כאן, הוא מתפשט בקהילה. התיירים שמגיעים אלינו נבדקים ב-pcr ומנותרים בכל רגע. אם צריך לקטוע שרשרת הדבקה - יש מידית עם מי לדבר. הגיעו לפה קבוצות והיו אפס הדבקות - מי שהיה מאומת ישר התגלה בבדיקות ונכנס לבידוד".

"היו צריכות להיות לי 43 קבוצות תיירים במהלך דצמבר וינואר - ורק שלוש הספיקו להגיע. אומרים לנו שאנחנו פרזיטים, מסתכלים עלינו מוזר - אבל אני רוצה לעבוד, ואני יכולה לפרנס את עצמי נהדר. רק תנו לי את ההזדמנות", הוסיפה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully