וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בר לב: מהבוקר אני מאובטח 24 שעות ביממה בעקבות איום מצד יהודים

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 15:33

כשבועיים לאחר שצייץ על "אלימות מתנחלים" ועורר סערה, השר לביטחון הפנים הודיע שהחל מהבוקר הוא יאובטח באופן צמוד. בהמשך, אמר בישיבת סיעתו כי האיומים עליו הם תוצאה של המתקפות של אנשי ימין מהממשלה נגדו

השר לביטחון הפנים עמר בר לב כתב היום (שני) כי החל מהבוקר הוא מקבל אבטחה בקביעות, בעקבות איומים כלפיו מצד יהודים. "מהבוקר אני מאובטח 24/7. בחצי שנה האחרונה נשאלתי לא פעם בארועים שונים 'מה אינך מאובטח?' והשבתי בשמחה 'אינני מאוים'. בעקבות המאבק הנחוש שלי נגד משפחות פשע ערביות קוויתי שלא יגיע הרגע שמי מהן תאיים עליי אישית. אז זהו שלא, אינני מאוים על ידי פושעים ערבים - אני מאוים על ידי יהודים ישראלים".

כעבור כמה שעות, בר לב נשאל בישיבת הסיעה של מפלגת העבודה על הנושא ואמר: "צריך לשאול את שב"כ מי מאיים עליי, אבל ברור שהאיום הזה הוא כתוצאה מאותה תגובה שקיבלתי על הציוץ שצייצתי. תגובה משלושה מחבריי לממשלה שיצאו נגדי והפכו אותי לאויב כל המתנחלים, ולאחד שלא מבין בביטחון ובטרור שמפעילים הפלסטינים על תושבי ישראל".

לפני שבועיים, שכתב בר לב בטוויטר כי נפגש עם סגנית שר החוץ של ארצות הברית, ויקטוריה נולנד, וכתב כי היא "התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

עמר בר לב בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"מאוים על ידי יהודים". השר בר לב/ראובן קסטרו

דבריו עוררו ביקורת חריפה מימין, הן מהאופוזיציה והן מהקואליציה. שרת הפנים איילת שקד תקפה את שותפה לקואליציה וכתבה לו "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. ‏האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקבוקי תבערה על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרשות הפלסטינית".

השר לשירותי דת, מתן כהנא כתב בטוויטר "עצוב לראות שאיש ביטחון עתיר ניסיון ושנים, מקבל נרטיב שקרי וכל כך מעוות", וביקש מהשר בר לב לחזור בו.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא לבר לב "מנוול". לדבריו, "מאות אלפי מתיישבים גיבורים סופגים טרור יום יומי ושילמו מחיר דמים יקר ואתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם כדי לשחק אותה נאור ולמצוא חן בעיניי חבורה של צבועים". הוא קרא לבר לב להתבייש, "איש קטן", כלשונו.

הנרצח בפיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. באדיבות המשפחה
יהודה דימנטמן, שנרצח בפיגוע בחומש/באדיבות המשפחה

לאחר הפיגוע לפני כשבוע וחצי, שבו נרצח יהודה דימנטמן בכניסה לחומש שבשומרון, ח"כים בימין יצאו למתקפה נגד בר-לב וקשרו בין הפיגוע לבין הציוץ שלו על "אלימות המתנחלים". גם ח"כים מהימין שהם חלק מהקואליציה מתחו עליו ביקורת.

ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏עמר בר-לב, הפיגוע הזה הוא תוצאה ישירה של קמפיין 'אלימות המתנחלים' שלקחת בו חלק בידיעה מלאה. תתנצל ותתפטר עכשיו - לפני שההסתה שלך ושל חבריך בשמאל הקיצוני תגבה מאתנו מחירים כבדים יותר!". ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) גם הוא הצטרף לביקורת וקרא ‏לבר-לב להתפטר "עכשיו ולעמוד לדין, לפני שעוד יהודים ייפגעו ויירצחו בגלל ההסתה שלו".

שר הדתות מתן כהנא (ימינה) כתב כי "‏קיבלנו עוד תזכורת כואבת מאוד לכך שביו"ש אין שום סימטריה. האלימות הרצחנית מופנית כלפי המתיישבים היהודים", וח"כ יום טוב כלפון (ימינה) הוסיף: "תזכורת כואבת לשר בר-לב מהיכן באה האלימות האמיתית והרצחנית ביו"ש".

  • עוד באותו נושא:
  • עמר בר לב
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully