וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצה "להתנקש במלכה": חמוש בחץ וקשת נעצר כשניסה לפרוץ לטירת וינדזור

בן 19 ממוצא הודי נתפס כשעבר את גדר המתכת באמצעות סולם חבלים, והוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית. לפני הפריצה, הוא הכין סרטון שבו הביע רצון "לנקום" על טבח שביצעו כוחות בריטיים בהודו ב-1919, אולם הרשויות אמרו כי לאליזבת לא נשקפה סכנה

המלכה אליזבת בברכת חג המולד מטירת וינדזור 23 בדצמבר 2021. רויטרס
לא נשקפה לה סכנה. המלכה אליזבת בברכה לרגל חג המולד/רויטרס

משטרת בריטניה עצרה נער חמוש בחץ וקשת אחרי שניסה לפרוץ לטירת וינדזור, שבה שוהה המלכה אליזבת לרגל חג המולד. התקרית אירעה ביום שבת בערב, והנער - בן 19 מסאות'המפטון - נעצר רגעים ספורים אחרי שהצליח להיכנס למתחם הטירה. הוא לא פרץ לאף אחד מהמבנים במקום, והוא ככל הנראה לוקה בנפשו.

"האדם נלקח למעצר והוא עבר בדיקות נפשיות - ומאז הוא מוחזק תחת חוק בריאות הנפש והוא נותר בטיפולים של גורמי המקצוע הרפואיים", מסרה המשטרה. "במהלך חיפושים עליו, אותרו חץ וקשת. הוא ככל הנראה השתמש בסולם חבלים כדי לטפס מעל גדר המתכת כדי להיכנס לגינות הטירה, לפני שזוהה על ידי מצלמות האבטחה. הוא נעצר בשעה 8:30, שעות לפני שהמלכה חגגה את החג עם משפחתה.

בסרטון שפורסם הלילה ברשתות החברתיות, נראה אדם לבוש שחורים ועם חץ וקשת נשבע "להתנקש במלכה". הדובר בסרטון, שעטה מסיכה לבנה, אמר כי "אני מצטער על מה שאני עושה ועל מה שאעשה. אני אנסה להתנקש באליזבת, מלכת המשפחה המלכותית".

הוא אמר כי הוא סיקי הודי הרוצה "נקמה על טבח שעשו כוחות קולוניאליים בריטיים בהמון לא חמוש בהודו ב-1919, וכן עבור אלו ש"נהרגו, הושפלו והופלו" בשל גזעם. המשטרה אישרה כי היא בוחנת סרטון הקשור למעצרו של הנער.

פריצות אבטחה במעונותיהם של בני המלוכה בבריטניה הן נדירות. התקרית החמורה ביותר במהלך מלכותה של אליזבת אירעה ב-1982, כשפורץ טיפס על קיר ונכנס לארמון בקינגהאם, מעונה בלונדון, ושוטט עד שהגיע לחדר השינה שלה בעת שהייתה במיטתה.

המלכה לא נראתה בפומבי ביום שבת. בדברים שנשאה לאומה לרגל חג המולד, והוקלטו מראש, היא דיברה על הקושי שלה מאובדנו של בעלה, הנסיך פיליפ, שמת באפריל בגיל 99. הם היו נשואים במשך 73 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully