וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן אוסר על נשים לצאת לנסיעות ארוכות ללא בן משפחה

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 9:44

משרד המוסר באפגניסטן פרסם שורת תקנות חדשות, שקובעות כי על נשים הרוצות לנסוע מרחק של יותר מ-72 ק"מ לקבל ליווי מקרוב משפחה זכר, והן נדרשות לעטות כיסוי ראש. בנוסף לכך, האזרחים מתבקשים שלא להאזין למוסיקה בעת הנסיעה

נשים אפגניות עטויות בורקה ברחוב בכאבול, אפגניסטן, 22 באוגוסט 2021. AP
נשים אפגניות עטויות בורקה ברחוב בכאבול, אפגניסטן, 22 באוגוסט 2021/AP

הרשויות באפגניסטן הורו אתמול (ראשון) שלא לקחת נשים לנסיעות ארוכות ללא ליווי של בן משפחה קרוב, וכן להציע הסעה רק לאלו העוטות חיג'אב. "נשים שנוסעות למרחק של יותר מ-72 ק"מ לא צריכות לקבל הסעה אלא אם הן מלוות על ידי בן משפחה קרוב", אמר דובר המשרד לקידום המוסר ולמניעת חטא. כמו כן, האזרחים מתבקשים להפסיק ולהאזין למוסיקה בעת הנסיעה.

התקנות החדשות, שפורסמו ברשתות החברתיות, הגיעו שבועות אחרי שהמשרד, שמשמש בפועל מעין משטרת דת של טליבאן, הורה לערוצי הטלוויזיה באפגניסטן להפסיק לשדר סדרות שבהן מופיעות שחקניות. בנוסף לכך, הוא קרא למגישות בטלוויזיה לכסות את ראשן בעת השידור.

לא ברור כיצד מפרשים בטליבאן את הצורך לעטות חיג'אב - שעשוי לכסות רק את הראש או להגיע לכדי כיסוי גוף מלא, הבורקה. רוב הנשים באפגניסטן ממילא כבר עוטות כיסוי ראש כזה או אחר.

מאז ששב לשלטון באוגוסט, טליבאן הטיל שורת הגבלות על נשים ונערות, חרף הבטחתו לרכך את המדיניות שלו בהשוואה למשטרו הקודם, בשנות ה-90. אז, נשים היו מחויבות להתכסות בבורקה והן הורשו לצאת מהבית רק בליווי בין משפחה, ונאסר עליהן לעבוד וללמוד.

היום, בכמה מחוזות באפגניסטן, הרשויות המקומיות תומכות בפתיחה מחודשת של בתי הספר, אך נערות רבות טרם שבו לספסלי הלימודים. מוקדם יותר החודש פרסם הארגון הקיצוני צו בשמו של המנהיג העליון שבו הוא הורה לממשלה לאכוף את זכויות הנשים, אך הצו לא ציין את גישתן של נערות לחינוך.

פעילים למען זכויות נשים מקווים שהנואשות של טליבאן להשיג הכרה בינלאומית וסיוע כספי יוביל את הארגון לעשיית ויתורים. כיבוד זכויות נשים הוא אחד התנאים שמציבים בקהילה הבינלאומית עבור החזרת הסיוע לאפגניסטן, אחת המדינות העניות בעולם שבה מיליונים מתקרבים לסף רעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully