וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר צעדת הענק בחומש: צה"ל העלה את רמת הדריכות בשומרון

עודכן לאחרונה: 24.12.2021 / 9:34

פלסטינים טוענים כי יהודים תקפו גבר מהכפר בורקה הסמוך למאחז וכן גרמו נזק לבתים וחיללו קברים. בהמשך, קולות ירי נשמעו לעבר ישראלים שירדו מחומש לאחר הצעדה. כעת, בצה"ל חוששים מטרור עממי בדחיפת חמאס, ומנגד מפעולות תג מחיר שעלולות "להבעיר את השטח"

בווידאו: המונים צועדים לחומש במלאות שבוע לפיגוע/צילום: אלישיב רקובסקי/ TPS

רמת הדריכות באוגדת יהודה שומרון בפיקודו של תא"ל אבי בלוט הועלתה אמש (חמישי), לאחר צעדת הענק בחומש, במסגרתה הגיעו למקום כ-15 אלף יהודים. זאת, על רקע דיווחי פלסטיניים על יהודים שתקפו פלסטיני בכפר בורקה הסמוך ופצעו אותו קשה וכן על נזק לרכוש וחילול קברים בכפר. מנגד, נשמע ירי לעבר ישראלים שירדו מהמאחז.

בצה"ל חוששים מאלימות ביממה הקרובה ובעיקר אחרי תפילות יום שישי במסגדים היום. בשבועות האחרונים לא הצליחו במערכת הביטחון לבלום את גל הטרור הפלסטיני בגדה המערבית וסביב ירושלים, שכולל יותר מעשרה פיגועים - ממוצע של פיגוע כל שלושה ימים.

אלפים צעדו למקום הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן, חומש, 23 בדצמבר 2021. אלישיב רקובסקי, TPS
15 אלף איש בצעדה בחומש, אתמול/TPS, אלישיב רקובסקי

"חמאס במצוקה פנימית ומנצל את המצב שנוצר ביהודה שומרון כדי להסית באמצעות הרשתות החברתיות ולדרבן את הציבור הפלסטיני לבצע פיגועים. הוא דוחף פלסטינים מתנדנדים ומתלבטים לצאת ולדקור או לדרוס", אמרו גורמי ביטחון. "אבל מה שתורם לאווירה האלימה היא אלימות מצד מתנחלים. זה יכול להבעיר את השטח". עוד הוסיף הגורם כי צה"ל תגבר את כל מוקדי החיכוך מחשש לטרור בודדים.

מתיחות נוספת שעלולה להצית את האש היא סוגיית האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל. היום הוגדר כ"יום זעם" של האסירים. אמש, בכיר חמאס סאלח אל-עארורי התייחס לנושא וקרא לביצוע פיגועים נגד יהודים.

בד בבד, הבוקר הגיעו כוחות משמר הגבול לחומש והחלו לפנות בו מבנים, בהם שני בתי משפחות ומבנה המשמש כפנימייה לבחורי הישיבה. ישיבת חומש תקפה את ההחלטה וטענה כי מדובר ב"פרס לטרור". "לצערנו אנו רואים כי ממשלת ישראל החליטה בעקבות הפיגוע שבו נרצח יהודה דימטמן להוריד את הישיבה בחומש. המחבלים משיגים את מטרתם באמצעות קבלן הביצוע - ממשלת ישראל", מסרה הישיבה.

פינוי חומש, 24 דצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
פינוי חומש, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

במפלגת הציונות הדתית התייחסו לפינוי הבוקר, ואמרו כי "עשרות אלפי היהודים שעלו אמש לחומש מבטאים את הערכים, המסירות ואת האמונה בצדקת הדרך. לעומתם, בנט, שקד, אורבך, כהנא ושותפיהם מבטאים את ההפך הגמור: את אובדן הערכים, האנוכיות את המרמה והשקר", תקפו. "כמו שרון בזמנו, בנט ושקד עברו צד. הם יעשו הכל, אבל הכל, בכדי לשמור על כסאם. גם להחריב ישובים בארץ ישראל. ההרס נועד להחליש ולפגוע אך אנו נמשיך. ההיסטוריה והציבור יבואו חשבון עם מי שנלחם בחלוצים של ימינו".

תושבי בורקה טוענים כי קבוצה של מתנחלים נכנסה  לתוך היישוב ותקפה בתי מגורים ומספר מצבות בבית העלמין, 23 בדצמבר 2021. מועצת בורקה, אתר רשמי
פלסטינים טוענים: יהודים חיללו קברים בכפר הסמוך לחומש/אתר רשמי, מועצת בורקה

אתמול, כ-15,000 בני אדם הגיעו לצעדה לחומש שבשומרון, במלאות שבעה ימים לרצח יהודה דימנטמן, תלמיד הישיבה שפועלת במקום, בכניסה למאחז. המשתתפים קראו לראש הממשלה נפתלי בנט לאפשר ישיבה להמשיך ולפעול במקום.

"תלמידי ישיבת חומש, האלפים שצועדים כאן, אלה החלוצים של תשפ"ב, ממשיכי דרכם של כל החלוצים לדורותיהם שהגיעו לייבש פה את הביצות ולכבוש את הארץ," קרא מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה. "כאן זה המקום שאנחנו ממש חשים את האדמה, את מרחבי ארץ ישראל, וחווים את מה שחוו כל אלה שהשתוקקו לתקומת עם ישראל בארצו".

"נחזור לכל המקומות, כמו שיהודה חלם, וכל עם ישראל חלם וחולם", אמרה אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה, שהובילה את הצעדה. "ככל שיש פה יותר אנשים ויותר גשם זה יותר מאתגר וקשה לנו, יהודה יותר שמח".

הנרצח בפיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. באדיבות המשפחה
ממוצע של פיגוע כל שלושה ימים. יהודה דימנטמן שנרצח בכניסה לחומש/באדיבות המשפחה

ביום רביעי מחבלים פתחו באש לעבר לוחמי צה"ל בפאתי העיר הפלסטינית אל-בירה, סמוך לכוכב השחר שבבנימין. בתקרית לא היו נפגעים מטעם צה"ל ואחד המחבלים נורה למוות מאש צה"ל. שמו של הפלסטיני הוא מוחמד עיסא עבאס, בן 26. סריקות מתבצעות כעת במקום אחר מחבלים נוספים המעורבים באירוע.

האירוע התקיים לאחר שהלוחמים נכנסו לפאתי העיר בעקבות חשודים שנראו מתקרבים להתנחלות פסגות. במהלך הסריקות אחר החשודים המחבל ירה לעבר הכוח מרכב חולף. הלוחמים ירו בו למוות. לאחר חילופי הירי, התפתחה במקום הפרת סדר בהשתתפות עשרות פלסטינים סביב הכוח, שהשתמש נגדם באמצעים לפיזור הפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully