וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בקואליציה: ההכרזה על המכסים בחקלאות - הפרה בוטה של ההתחייבות הקואליציונית

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 16:37

בעקבות הכרזת שרי החקלאות והאוצר על קידום הורדת המכסים על פירות וירקות, מחו ח"כים בקואליציה על המהלך, שלדבריהם נעשה "ללא תיאום ובניגוד להסכמת שהושגו בתקציב המדינה וחוק ההסדרים". במכתב ששיגרו לראשי המפלגות הבוקר הם אף איימו בשיבוש עבודת הקואליציה

ח"כים בקואליציה מסיעות כחול לבן, מרצ, העבודה ויש עתיד שיגרו היום (חמישי) מכתב דחוף לראשי המפלגות בעקבות הכרזת שר החקלאות עודד פורר ושר האוצר אביגדור ליברמן על קידום הורדת המכסים על פירות וירקות. במכתב מחו החכ"ים על קידום הרפורמה בחקלאות באופן חד צדדי וכינו אותה כ"הפרה בוטה של ההתחייבות הקואלציונית של שרי האוצר והחקלאות"
.
לטענת החכ"ים שר החקלאות ושר האוצר פעלו ללא תיאום עם שאר הסיעות בקואליציה ובניגוד להסכמות שהושגו עם אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים. במכתב הם הזהירו כי מדובר במהלך "שיחייב אותנו לנקיטת פעולות חד צדדיות גם מצידנו. כחברים וחברות המבינים את חשיבות שלמות הקואליציה, אנו קוראים להתערבותכם המיידית במשבר הקואליציוני החריף המתפתח".

עוד טענו הח"כים כי המהלכים להורדת המכסים על פירות וירקות "עשויים לפגוע באופן משמעותי בחקלאות הישראלית ובשלמות הקואליציה", ודרשו מראשי המפלגות לפתוח במו"מ אינטנסיבי על הרפורמה בחקלאות ולהתערב ב"משבר הקואליציוני החריף המתפתח".

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר והחקלאות עודד פורר בהצגת תכנית שצפויה להפחית את מחירי הפירות והירקות, 21 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"הפרה בוטה של ההתחייבות הקואלציונית של שרי האוצר והחקלאות". ליברמן ופורר/פלאש 90, יונתן זינדל

על המכתב היו חתומים סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, סגן שר הכלכלה יאיר גולן, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק, ח"כ יעל רון בן משה מכחול לבן, ח"כ רם שפע מהעבודה וענבר בזק ונירה שפק מיש עתיד.

בהמשך כתב ח"כ אלון שוסטר מכחול לבן בחשבון הטוויטר שלו כי "‏הרפורמה בחקלאות - הוצאת צו להורדת מכסים באמצע מו"מ, היא צעד מנוגד חזיתית להסכמות שהיו הבסיס לסעיף החקלאות בתקציב.ככה לא מייצרים תכנית טובה, ככה לא בונים קואליציה. שדולת החקלאות בכנסת דורשת להמשיך את המו"מ האינטנסיבי עם ארגוני החקלאים, בלי חרב הפחתת המכסים שמתעלמת מהתמונה הכוללת". לפי גורמים בכחול לבן, מדובר במהלך "חד צדדי והרסני שלא יצלח, שיהיו לו השלכות קואליציוניות".

ראשי ההנהגה החקלאית: זריית חול בעייני הציבור לטובת סקרים

בעקבות הפרסום על הורדת המכסים, התכנסו היום ראשי ההנהגה החקלאית, והעלו שורה של צעדי מחאה שבכוונת החקלאים לקיים אם המהלך אכן יתקיים. "שרי האוצר והחקלאות הבטיחו לנו ולחברי הקואליציה במפורש שלא יהיה מהלך חד-צדדי והקימו וועדה לבחינת פערי התיווך שטרם הגישה המלצותיה וכעת, לאור תוצאות הסקרים הפוליטיים, הם שוב מאיימים בהחלטה חד צדדית ומסוכנת לעצמאותה של מדינת ישראל", אמרו.

"לאחר שייעץ למורי הדרך להחליף מקצוע, מתפנה שר האוצר לכפות גם על החקלאים להחליף מקצוע, אך בהחלטתו הוא פוגע בכלל אזרחי ישראל ובעצמאותה של המדינה", המשיכו. "העובדה שיוקר המחייה בישראל משתולל בכל הענפים ולא רק בענף המזון, מוכיחה כי הבעיה אינה ענפית, אלא ראייה צרה של פוליטיקאים שפועלים רק על פי מה שנכון מחר בבוקר לכותרת בעיתון ולמספר המנדטים בסקר - ולא לפי מה שטוב ונכון למדינה ולאזרחי ישראל.

"בזמן שהעולם כולו נערך להשלכות משבר האקלים, שרי הממשלה בתמיכת ראש הממשלה, בנט בוחרים להתעלם מהשלכות החלטותיהם לעוד שנים קדימה ומובילים את ישראל לביטול עצמאותה התזונתית וביטול אחזקתה בקרקע. ממשלת ישראל מעדיפה את חקלאי טורקיה, ירדן, עזה ואוקראינה על פני החקלאים ומגדלי הביצים בגבול הלבנון ועוטף עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully