וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוע של סין: "סעודיה החלה לייצר טילים בליסטיים"

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 18:52

סגן יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, ונשיא סין, שי ג'ינפינג, בפגישה בבייג'ינג, 31 באוגוסט 2016. AP
סגן יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, ונשיא סין, שי ג'ינפינג, בפגישה בבייג'ינג, 31 באוגוסט 2016/AP

המודיעין האמריקני מעריך שערב הסעודית מייצרת טילים בליסטיים בסיוע של סין - כך דיווחה רשת CNN, מפי שלושה מקורות המעורים במידע. התפתחות זו שעשויה להשליך על שיחות הגרעין עם איראן, יריבתה האזורית של הממלכה המחזיקה בארסנל טילים בליסטיים מתקדמים משל עצמה.

בעבר כבר דווח שריאד רכשה טילים בליסטיים מסין, יריבתה של ארצות הברית בזירה הגלובלית, אבל זאת הפעם הראשונה שבה מדווח שהיא מייצרת בעצמה טילים. הדיווח התבסס גם על תמונות לוויין שפורסמו ב-CNN והראו כי ערב הסעודית מייצרת טילים לפחות באתר אחד בממלכה.

ב-CNN דווח מפי שני מקורות המעורים בהערכת המודיעין העדכנית כי גורמים בכירים בממשל תודרכו בחודשים האחרונים על העברת טכנולוגיית טילים מתקדמת ונרחבת מסין לערב הסעודית. ארסנל טילים של הממלכה עשוי להקשות על הרצון של ממשל ביידן להרחיב את הסכם הגרעין עם איראן כך שיגביל גם את תכנית הטילים שלה, מטרה שהציבו בישראל, בארצות הברית, באירופה ובמדינות המפרץ עצמן.

"הכול עניין של חישוב", אמר גורם בכיר בממשל ל-CNN על התגובה האפשרית של ארצות הברית, שתיקח בחשבון גם את הרצון לקיים שיתוף פעולה עם סין בסוגיות כמו המאבק בשינויי האקלים ומגיפת הקורונה והמסחר.

ארצות הברית וערב הסעודית לא הגיבו באופן רשמי על הדיווח. דובר של משרד החוץ של סין אמר ל-CNN בתגובה כי בייג'ינג וריאד הן "שותפות אסטרטגיות" והן מקיימות שיתוף פעולה "ידידותי" בכל התחומים, כולל בתחום הצבאי. הוא הוסיף כי "שיתוף הפעולה הזה לא מפר שום חוק בינלאמי ולא כולל הפצה של נשק להשמדה המונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully