וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הטילה סגר על 13 מיליון תושבים, 60% מהמקרים החדשים בעולם - באירופה

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 20:37

הגבלות הדוקות הוטלו בשיאן בעקבות עשרות מקרים בודדים של זן הדלתא, בעוד שבאירופה מתקשים לבלום את האומיקרון. "להיות זהירים מתמיד", אמר ר"מ בלגיה, חרף מחקרים ראשוניים שמראים כי הזן פחות קטלני. למרות דברי המומחים, ביידן טוען שלא ניתן היה לחזות את הווריאנט החדש

סין הטילה היום (חמישי) סגר על עיר שבה חיים 13 מיליון תושבים בניסיון לבלום התפרצות קטנה של נגיף הקורונה, בעוד שמדינות אחרות בעולם נאבקות בבלימת גלי תחלואה קשים שאותם מניע וריאנט האומיקרון.

בשווקים בעולם נרשמה אופטימיות בשל מחקרים מבריטניה המראים כי הזן החדש גורם לפחות חולים קשים בהשוואה לזן הדלתא והאישור שנתן ה-FDA לגלולות של פייזר ושל מרק לטיפול בנגיף. עם זאת, שיאי הנדבקים במדינות רבות בעולם, במיוחד באירופה, הובילו להגבלות מחודשות על התקהלויות ונסיעות עם תחילת עונג החגים בעולם הנוצרי.

לפי נתונים שפורסמו בסוכנות הידיעות הצרפתית, 60% מהמקרים החדשים בעולם בשבוע האחרון אובחנו באירופה. "עלינו להיות זהירים יותר מתמיד בתקופה זו", אמר ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה קרו, כשהגל הקרוב מאיים להציף את בתי החולים העמוסים ממילא.

המתנה לתור חומצות גרעין בשיאן, סין 23 בצדמבר 2021. רויטרס
מדיניות אפס הדבקה. תור לבדיקות בשיאן, היום/רויטרס

בסין, העיר שיאן שבצפון המדינה - ביתם של פסלי לוחמי הטרקוטה המפורסמים - נכנסה לסגר שהזכיר את זה שהוטל בינואר 2020 על העיר וואהן בעיר, שבה הופיע לראשונה הנגיף. זאת על אף שלא זוהה בעיר אף מקרה של אומיקרון, אלא כמה עשרות מקרים של זן הדלתא.

סין, הדוגלת במדיניות של אפס מקרים, הגיבה בתקיפות האופיינית והורתה לכל התושבים בעיר להישאר בבתיהם. רק אדם אחד מכל משק בית רשאי לעזוב בכל יומיים כדי לרכוש מצרכים חיוניים, בעוד שעסקים לא חיוניים נסגרו.

"אני חושב שהסגר הכרחי", אמר תושב בעיר, שהזדהה רק בשם יואן, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "זהו צעד נגד שאנחנו צריכים לעשות בהקדם האפשרי, זאת דרך יעילה באמת".

סין, לפחות על פי הנתונים הרשמיים, רשמה פחות מ-5,000 מתים מקורונה במהלך המגיפה, בהשוואה ליותר מ-800 אלף בארצות הברית, שבה מקווים לפריצת דרך חדשה במאבק בנגיף בזכות הגלולות של פייזר. הגלולות יינתנו לבני 12 ומעלה הנמצאים בסיכון גבוה, והם יימכרו בבתי מרקחת עם מרשם. זאת בניגוד לטיפולים המוכרים עד היום במחלה, שדרשו אשפוזים בבתי חולים או במרכזים מיוחדים וניתנו דרך אינפוזיות.

אישה עוברת בדיקת קורונה בקליפורניה, ארה"ב 22 בדצמבר 2021. רויטרס
ביידן תקף את טראמפ כשבתקופתו היה מחסור בבדיקות. בדיקות קורונה בקליפורניה/רויטרס

הבית הלבן אמר כי הוזמנו עשר מיליון מנות של התרופה, בסכום של 5.3 מיליארד דולר, אך בינתיים קיים מחסור בבדיקות קורונה בזמן שמספר הנדבקים שובר שיאים בשל התפשטות האומיקרון.

הנשיא ג'ו ביידן הגן הלילה על תגובת ממשלו להגעת האומיקרון, וטען בריאיון לרשת ABC כי "אף אחד" לא היה יכול לחזות זאת - אף שיועצו הרפואי הבכיר ד"ר אנתוני פאוצ'י אמר כי המומחים אכן חזו את הופעתם של וריאנטים לדשים. "אני לא חושב שזה כישלון", אמר הנשיא הדמוקרטי, שרק לפני שנה תיאר את המחסור בבדיקות תחת ממשל טראמפ בתור כ"נלעג". הוא הוסיף כי הלוואי שהוא "היה חושב" להזמין חצי מיליארד בדיקות לפני חודשיים. לא ברור מתי יגיעו הבדיקות שאותן הזמין הממשל.

בגרמניה מכון רוברט קוך הודיע על מוות ראשון מאומיקרון במדינה. סך הכל 3,198 מקרים של הווריאנט המדבק זוהו במדינה. ארצות הברית, ספרד ופורטוגל נכנסו לרשימת המדינות בסיכון של גרמניה. בספרד, עם 60 אלף נדבקים ביום, חזרה חובת המסכות במקומות פתוחים. גם בצרפת כמות המקרים מזנקת - 91 אלף נדבקים זוהו ביממה האחרונה.

בדיקת קורונה בדלהי, הודו 23 בדצמבר 2021. רויטרס
תור לבדיקות קורונה בדלהי, היום/רויטרס

בשבוע שעבר אישרה רשות התרופות באיחוד האירופי את השימוש בתרופה של פייזר לפני האישור הרשמי, כצעד חירום לבלימת גל האומיקרון. לפי מחקרים מבריטניה ומאנגליה שפורסמו אתמול, אף שהזן החדש יכול לעקוף טוב יותר את החיסון, הוא פחות גורם לאשפוזים בהשוואה לדלתא.

המומחים בירכו בזהירות על הממצאים, אך הדגישו כי קצב הדבקה מואץ עדיין יכול להוביל ליותר מקרים חמורים באופן כללי.

מרטיאל מונן, ראש שירותי המחלות המדבקות בבית החולים הציבורי בעיר ליאז' שבבלגיה, אמרה כי הרופאים והאחיות במצב של "התשה קיצונית" בשל העומס בחולי קורונה. כמה מהמומחים הבכירים במדינה צופים שהגל החמישי יכה במדינה בימים הקרובים, אך מונן הוסיפה כי "אנחנו עדיין מנסים להבטיח שכולם יוכלו ליהנות מחופשת חג המולד שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully