וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריג'יט מקרון תובעת תומכי תיאוריות קונספירציה הטוענים שהיא טרנסג'נדרית

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 9:55

רעייתו של נשיא צרפת יוצאת למאבק משפטי באלו המקדמים את המידע הכוזב - בהם מתנגדי חיסונים - שלפיו היא נולדה בתור גבר ששמו ז'אן-מישל טרוגנו. זאת לקראת הבחירות לנשיאות באביב, שבהן עמנואל מקרון צפוי להתמודד מול יריבים רבים מימין

נשיא צרפת עמנואל מקרון והגברת הראשונה בריג'יט מקרון בפגישה עם חברי נבחרות הרגבי, פריז, 15 בנובמבר 2021. AP
השמצות מכוערות לפני הבחירות. הנשיא והגברת הראשונה במפגש עם נבחרות הרגבי, בחודש שעבר/AP

הגברת הראשונה של צרפת בריג'יט מקרון פתחה בהליכים משפטיים בעקבות תיאוריית קונספירציה המופצת באינטרנט על כך שהיא טרנסג'נדרית וכי היא נולדה בתור זכר. המידע הכוזב, שלפיו היא נולדה בשם ז'אן-מישל טרוגנו, התפשט לאחרונה ברשתות החברתיות על ידי תומכי תיאוריות קונספירציה, ויש לו עשרות אלפי אזכורים.

מקרון בת ה-68 היא אימא לשלושה ילדים מנישואיה הראשונים, והשקרים נגדה מקודמים על ידי מתנגדי בעלה, הנשיא עמנואל מקרון. חלקם משתייכים לימין הקיצוני, לקבוצות המתנגדות לחיסונים ולתנועת QAnon. "היא החליטה לפתוח בהליך משפטי, זה בעיצומו", אמר עורך הדין שלה, ז'אן אנושי, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

לפי כלי התקשורת הצרפתית, הסיפור פורסם לראשונה במגזין ימני קיצוני על ידי אישה ששמה נטשה ריי. הוא מצא קהל גדול יותר לאחר דיון עליו בערוץ יוטיוב פופולרי, שבו הגיבו מתנגדי חיסונים, מכחישי קורונה ופעילי ימין קיצוני.

מקרון הייתה נתונה להתקפות רבות מאז ניצחונו של בעלה בבחירות לנשיאות ב-2017, ובעבר התמקדו מתנגדיו בפער הגילים ביניהם - 25 שנה. השניים הכירו לראשונה כשברידג'יט הייתה מורתו של מקרון בעת שהיה תלמיד תיכון.

תיאוריות הקונספירציה האחרונות מופצות לקראת הבחירות לנשיאות באביב הקרוב. מקרון טרם הכריז שהוא יתמודד על כהונה שנייה, אך הוא צפוי לעשות זאת ולהתמודד מול שורת יריבים מהימין עד הימין הקיצוני, בהם העיתונאי היהודי אריק זמור ומארין לה פן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully