וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים יצאו למארב במיקום שלא אושר - המפקדים יעמדו לדין: "זה לא גיבוי"

23.12.2021 / 13:00

לוחמי גבעתי ירו עשרות כדורים לעבר מיידי אבנים ופגעו באחד מהם. מהתחקיר המבצעי שנערך לאחר האירוע, עלה כי הכוח לא תיאם כראוי את פרטי המארב. מפקד הפלוגה ננזף ומפקד הצוות יעלה למשפט: "לא פעלו במקצועיות". צה"ל: "מגבים את הלוחמים"

בווידאו: מעצר ארבעת החשודים בפיגוע הירי בצומת חומש/צילום: דו"צ

לוחמים ירו לעבר חוליית מיידי אבנים במהלך מארב במקום אחר מזה שאושר, מפקד האוגדה מתח נגדם ביקורת חריפה ואף העמיד את מפקדיהם לדין - כך נודע לוואלה!.

האירוע קרה ב-8 בדצמבר, כשלוחמי גבעתי זיהו חוליית מחבלים שיידו אבנים לעבר רכב ישראלי שנסע על כביש סמוך להתנחלות מבוא דותן שבמנשה, הסמוכה ליעבד. הלוחמים פתחו באש לעבר המחבלים, ופגעו באחד מהם. שאר חברי החולייה נמלטו, ועד כה לא אותרו על ידי צה"ל וגורמי המודיעין. מיד לאחר האירוע נערך תחקיר מבצעי, שממנו עלה כי הכוח אמנם קיבל אישור למערב, אך שינה ברגע האחרון את המיקום שלו ללא תיאום ואישור עם גורמי החטיבה והאוגדה. בנוסף לכך, היקף הירי כלל עשרות כדורים, בניגוד לרמה המקצועית המצופה מהלוחמים.

ממצאי התחקיר הוצגו למפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט, שהחליט להעמיד את מפקדי הלוחמים לדין משמעתי. מפקד הפלוגה נשפט וננזף אתמול (רביעי) על ידי מח"ט גבעתי, אל"ם אליעד מאור, ומפקד הצוות צפוי להעלות למשפט היום. גורם צבאי מסר כי הוחלט לשפוט את הקצינים "כיוון שלא פעלו בסטנדרטים ובמקצועיות אשר מצופים מלוחמים ביחידה קרבית".

מנגד, גורמים בחטיבת גבעתי מתחו ביקורת על מפקדי האוגדה, וטענו כי הם "מיהרו להאשים מפקדים עוד לפני שהתחקיר המבצעי הסתיים. לא ככה אמורים להתנהג, לא ככה מנהלים תחקיר, זה לא גיבוי". הצלף, שביצע את הירי, לא יישפט מפני שלא נמצא פגם בתפקודו והוא מילא אחר הנחיות מפקדיו.

השמדת חומרי נפץ ובהם חגורת נפץ במרחב הכפר בידו שבחטיבה המרחבית "בנימין"

22  בנובמבר 2021. דובר צה"ל
השמדת חומרי נפץ ובהם חגורת נפץ במרחב הכפר בידו שבחטיבה המרחבית "בנימין" 22 בנובמבר 2021/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר: "המפקדים בחטיבה ובאוגדה מביעים הערכה רבה על החתירה למגע של הלוחמים באירוע. לצד זאת, לאחר תחקור האירוע נמצאו מספר ליקויים בהיבט המקצועי והפיקודי בפעילות המפקדים בשטח. נוכח ממצאי התחקיר, מפקד הפלוגה ומפקד הצוות יועמדו לדין משמעתי בפני מפקד חטיבת גבעתי בגין אי מילוי הוראות מחייבות. צה"ל מגבה את לוחמיו ושומר על תרבות תחקור ראויה שנועדה להפקת לקחים ולשיפור היכולות המבצעיות. ככלל, מארבי הירי באיו"ש מבוצעים באישור מפקד אוגדת איו"ש ללא שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully