וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך היער, בעזרת הכוכבים וההר: המסיונרים האמריקנים נמלטו מהשבי בהאיטי

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 19:03

חמישה מ-17 חברי הקבוצה שנחטפו באוקטובר כבר שוחררו בנסיבות לא ברורות, אך היתר סיפרו כי הם הצליחו לברוח מחוטפיהם ולעבור מסע רגלי מסוכן בדרכם חזרה לארה"ב. לא ברור אם שולם כופר עבורם

המסיונרים האמריקנים ששוחררו מהשבי בהאיטי. CHRISTIAN AID MINISTRIES, אתר רשמי
"יצאו בדממה". המסיונרים שהשתחררו מהשבי בהאיטי/אתר רשמי, CHRISTIAN AID MINISTRIES

12 מיסיונרים אמריקנים שנחטפו בהאיטי הצליחו להימלט מהשבי - כך הודיע הארגון שלהם, Christian Aid Ministries (CAM). דובר הארגון מסר כי הקבוצה הצליחה להימלט במהלך הלילה, והיא השתמשה בכוכבים כדי לנווט במהלך מנוסתם דרך יער עבות במשך שעות ארוכות. הם הוחזקו בשבי מאז אוקטובר, יחד עם חמישה מיסיונרים נוספים, ששוחררו בשלב מוקדם יותר.

הכנופיה שחטפה אותם באוקטובר בעת שהיו בדרכם לבית יתומים בעיירה שמזרח דרשה מיליון דולר עבור כל חטוף, אך לא ברור אם היא קיבלה סכום כלשהו. חטיפתם הסבה את תשומת הלב הבינלאומית לתופעת החטיפות ההולכת וגוברת באי הקריבי, הסובל ממשבר כלכלי, פוליטי וחברתי עמוק. המצב בהאיטי, אחת המדינות העניות ביותר בעולם, התדרדר עוד יותר מאז חיסולו המסתורי של הנשיא ג'ובנל מויס ביולי האחרון ויותר מ-800 חטיפות דווחו עד סוף אוקטובר.

"כשהם הבינו שהגיע הזמן, הם מצאו דרך לפתוח דלת שהייתה סגורה וחסומה, יצאו בדממה לדרך שבה הם בחרו ללכת דרכה והותירו מאחור את המקום שבו הם הוחזקו", אמר דובר הארגון במסיבת עיתונאים באוהיו. לדבריו, הם חמקו מ"משומרים רבים", ואז צעדו לכיוון הר שהם ראו כמה ימים קודם לכן, תוך שהם נעזרים במערכות הכוכבים. לא ברור כיצד הם הצליחו לברוח מהשובים שלהם.

"היינו בשטח של הכנופיה במשך כל ההליכה"

הקבוצה כללה זוג נשוי, תינוקת בת עשרה חודשים, ילד בן שלוש ונערים בני 14 ו-15. בנוסף אליהם, היו ארבעה גברים ונשים. דובר הארגון אמר כי החטופים עברו דרך "יערות וסבכים, קוצים וחוחים". הוא הסביר כיצד הקבוצה, כולל הילדים, נותרה בדממה בעת המסע המפרך שעברה, ואמר כי התינוקת נעטפה בבגדים כדי להגן על פניה מהקוצים.

"במשך שעתיים, עברנו דרך הקוצים. היינו בשטח של הכנופיה במשך כל ההליכה", ציטט דובר הארגון את אחד הנמלטים. בסביבות הבוקר המוקדמות, הם מצאו אדם עם טלפון סלולרי, שעזר להם ליצור קשר עם הרשויות והקבוצה הוטסה בהמשך לפלורידה על ידי מטוס של משמר החופים של ארצות הברית. רוב המשוחררים כבר שבו למשפחותיהן.

בזמן שחרורם, המשטרה אמרה כי הרשויות והכנופיה, מזווו 400, ניהלו משא ומתן במשך שבועות. שניים מהחטופים שוחררו בנובמבר, ושלושה אחרים בתחילת דצמבר, אך זהותם לא נחשפה. חטיפות הן בין הפעילויות המרכזיות של הכנופיה, המשתמשת בהן כדי לממן את עצמה. באפריל היא חטפה קבוצה של כמרים קתולים, שבהמשך שוחררו. לא ברור אם שולם תמורתם כופר.

דייוויד טרויטר, מנהל CAM, אמר במסיבת העיתונאים באוהיו כי "אנשים שביקשו את עזרתנו העבירו כספים לתשלום כופר ואפשרו את המשך המשא ומתן". עם זאת, הוא לא הסביר אם אכן הועברו כספים לכנופיה. הארגון, שבסיסו בארצות הברית, מגדיר את עצמו כערוץ המסייע לקבוצות נוצריות אנבפטיסטיות ברחבי העולם.

במהלך השבי שלהם, המיסיונרים קיבלו מחוטפיהם מזון ומים נקיים לשתייה, ומזון תינוקות. עם זאת, מי הרצחה שלהם היו מזוהמים, וכמה מהנמלטים סבלו מכאב בעור סביב עקיצות יתושים. בארגון הכחישו דיווחים שפורסמו לאחר החטיפה ולפיהם נהג הקבוצה היה תושב האיטי. הנהג היה אזרח קנדה, ששוחרר בעצמו.

דובר הארגון סיפר כי החטופים דיברו עם מנהיג הכנופיה כמה פעמים, "והזכירו לו באומץ את אלוהים והזהירו אותו מיום הדין של אלוהים אם הוא וחברי הכנופיה ימשיכו בפעילות שלהם בכנופיה". הוא הוסיף כי הקבוצה התפללה לאורך כל היום במהלך השבי.

לסיפור הבריחה לא היה אישור מצד גורמים רשמיים בארצות הברית או בהאיטי.

  • עוד באותו נושא:
  • האיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully