וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בבריטניה הורה לשליט דובאי לשלם לאשתו לשעבר יותר מחצי מיליארד ליש"ט

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 18:02

בית המשפט קבע כי שייח מוחמד בן ראשיד אל-מחטום הוא "האיום המרכזי" על הנסיכה היא ושני ילדיהם, שנמלטו אל הממלכה ב-2019, והורה על הסדר הגירושים הגבוה בהיסטוריה של בריטניה. שליט דובאי השתמש בתוכנת הריגול של NSO כדי לרגל אחר גרושתו

בית המשפט העליון של בריטניה הורה היום (שלישי) לשליט דובאי שייח מוחמד בן ראשיד אל-מחטום לשלם לאשתו לשעבר הנסיכה היא ולשני ילדיהם הסדר גירושים שיכול להגיע ליותר מחצי מיליארד ליש"ט - על מנת להגן עליהם מפני האיום שהוא עצמו מהווה עליהם.

זהו הסדר הגירושים הגדול ביותר שקבע בית משפט בריטי, והשופט נימק זאת בכך ששליט דובאי, המשמש גם ראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות, בעלת ברית קרובה של בריטניה ושל המערב, מהווה באופן "יחודי" את "האיום המרכזי" על שלומם של אשתו לשעבר וילדיהם המשותפים.

שליט דובאי שייח מוחמד בן ראשיד אל-מחטום 21 בדצמבר. רויטרס
אל-מחטום בבית המשפט, היום/רויטרס

הנסיכה היא, אחותו למחצה של מלך ירדן, נמלטה לבריטניה באפריל 2019 עם שני ילדיה, וההליך המשפטי המתנהל מאז העניק הצצה לחיים בתוך משפחת המלוכה בדובאי. השופטים קבעו לאורך הדיונים כי שייח מוחמד הורה על חטיפתן של שתי ילדות אחרות שלו - הנסיכה לטיפה והנסיכה שמסה, שנחטפה מרחובות קיימברידג' - והעביר את אשתו לשעבר קמפיין "הפחדה".

בנוסף לכך, סוכניו של שליט דובאי ניסו לרכוש נכס בשווי 30 מיליון ליש"ט בסמוך לביתה של היא, ב"איום חמור על ביטחונה". הסכום שנקבע בהסדר הגירושים ישולם בשני חלקים - כ-250 מיליון ליש"ט בתשלום מידי, ועוד ערבויות בנקאיות לתשלום של 290 מיליון ליש"ט כדי לכסות על הוצאות האבטחה של הילדים מדי שנה.

הנסיכה היה בצאת מבית המשפט בלונדון לאחר שחתמה על הסכם גירושין בו תקבל 500 מילון לירש"ט. AP
הנסיכה היא בצאתה מבית המשפט בלונדון, היום/AP

הסכום הראשון ישולם מראש מאחר שלפי בית המשפט, תשלום שנתי יצור מצב שבו לשליט דובאי יש אינטרס לצמצם את הסכומים כדי "להחליש את ההגנה של הוד מעלתה מפניו".

דובר מטעמו של שליט דובאי אמר כי "הוא תמיד הבטיח שלילדיו לא יחסר דבר. בית המשפט פסק בנושא פיננסי ואין לו כוונה להגיב מעבר לכך. הוא מבקש מהתקשורת לכבד את הפרטיות של ילדיו ולא לפלוש לחייהם בבריטניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully