וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך חודש: וריאנט האומיקרון הפך לדומיננטי ביותר בארה"ב

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 11:55

73% מהמקרים החדשים הם הזן החדש, שמתפשט במהירות עוד לפני תחילת חופשות חג המולד והשנה החדשה. בוושינגטון מחייבים עובדים להתחסן, וניו יורק קבעה שיאי נדבקים. מקרה מוות ראשון מהאומיקרון בטקסס: גבר בן 50 שלא היה מחוסן בכלל. ביידן יישא נאום על המצב

תור לבדיקת קורונה בטיימס סקוור במנהטן, ניו יורק, ארה"ב 21 בדצמבר 2021. רויטרס
תור לבדיקת קורונה בטיימס סקוור במנהטן, ניו יורק, ארה"ב 21 בדצמבר 2021/רויטרס

וריאנט האומיקרון הפך לזן הדומיננטי ביותר בארצות הברית, והוא מהווה כ-73% מהנדבקים החדשים - כך מסר הלילה (שלישי) המרכז לבקרה ולמניעת מחלות, כחודש אחרי שהווריאנט זוהה לראשונה בדרום אפריקה ובהונג קונג. הזינוק במספר הנדבקים מדאיג מאוד את רשויות הבריאות, במיוחד לקראת חופשות חג המולד והשנה החדשה. הערב יישא הנשיא ג'ו ביידן נאום על הצעדים למאבק באומיקרון.

בוושינגטון הבירה, בניו יורק ובערים אחרות בארצות הברית התשרכו תורים ארוכים מחוז למרכזי בדיקות קורונה. "אני רק רוצה לוודא שאני שלילי לפני שאני פוגש את אמה בת ה-70 של אשתי", אמר דייוויד ג'ושנוביץ בזמן שהמתין לבדיקה בוושינגטון.

בשל העלייה המהירה בתחלואה, ראש עיריית וושינגטון הבירה מיוריאל באוזר הודיעה אתמול על החזרת חובת עטיית המסיכות במקומות סגורים עד סוף ינואר, ועל חובת חיסונים בקרב עובדי ממשל, כולל מנת הבוסטר.

"אני חושבת שכולנו התעייפנו מזה", אמרה לכתבים. "אני גם התעייפתי מזה, אבל אנחנו צריכים להגיב למה שקורה בעיר שלנו ולמה שקורה במדינה שלנו".

בניו יורק, מספר הנדבקים החדשים עלה ב-60% בשבוע החולף, עם התפשטותו המהירה של האומיקרון בצפון-מזרח ארצות הברית. ניו יורק קבעה שיאים יומיים מאז פרוץ המגיפה במשך שלושה ימים ברציפות.

"זה מנבא את ששאר המדינה תחווה בקרוב, והמינימום - משום שניו יורק מחוסנת מאוד - של מה שיחוו ערים ומדינות עם שיעורי חיסונים נמוכים", אמר ג'ורג' בנג'מין, מנכ"ל איגוד בריאות הציבור האמריקני. הפקות רבות בברודוויי ביטלו את ההופעות בעקבות הידבקותם של שחקנים ואנשי צוות רבים.

עגינה ספינת תענוגות טרמינל השייט של ברוקלין ברקע התפשטות הקורונה 20 בדצמבר 2021. רויטרס
עגינה ספינת תענוגות טרמינל השייט של ברוקלין ברקע התפשטות הקורונה 20 בדצמבר 2021/רויטרס

שיעורי ההדבקה גוברים בקרב 61% מהאמריקנים שחוסנו במלואם, כולל בקרב 30% שקיבלו את מנת הדחף. הווריאנט החדש גורם ככל הנראה לתסמינים קלים בקרב המחוסנים, והמומחים נותרו אופטימיים שהגל הנוכחי לא יוביל לזינוק במספר המאושפזים והמתים כפי שקרה בגלים קודמים.

נציב בריאות הציבור בניו וירק, ד"ר דייב צ'וקשי, אמר אתמול כי בעוד שמספר הנדברים "זינק בחדות", מספר המאושפזים לא עלה באותו הקצב. הוא ציין את החיסונים ואת הבוסטרים, העוזרים במניעת מחלה קשה, ואמר שיש צורך במחוסנים נוספים כדי לבנות "שובר גלים" נגד הווריאנט.

בינתיים, בטקסס דווח על אדם ראשון שמת מהאומיקרון בארצות הברית - גבר בשנות ה-50 לחייו שלא היה מחוסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully