וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא למאכל: חיידק סלמונלה נמצא במוצר בשר של "איציק הגדול"

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 16:14

מבדיקה שנערכה על ידי שירות המזון לשכת הבריאות בת"א, עלה כי חיידק סלמונלה נמצא במוצר של כדורי בשר לבישול של המותג "איציק הגדול מיט בוטיק". צרכנים שרכשו את המוצר, מתבקשים שלא לצרוך אותו

כדורי הבשר של איציק הגדול. משרד הבריאות, אתר רשמי
קוראים לא להשתמש במוצר/אתר רשמי, משרד הבריאות

חיידק סלמונלה נמצא בכדורי בשר לבישול של המותג "איציק הגדול מיט בוטיק" - כך עלה היום (שני) מבדיקה שנערכה על ידי שירות המזון לשכת הבריאות תל אביב. צרכנים שרכשו את המוצר, מתבקשים שלא לצרוך אותו. מדובר במוצרים הנמכרים בחנויות, ולא במסעדה.

במסגרת הבדיקה השגרתית, נמצא החיידק במוצר כדורי בשר לבישול, באריזה שתכולתה 950 גרם, תאריך תפוגה 7 בפברואר, 2022 ותאריך הייצור 8 בדצמבר 2021. מטעם "איציק הגדול מיט בוטיק" נמסר כי בחברה אוספים את המוצר מדרכי השיווק.

ג'חנון. Joshua Herzig-Marx, ויקיפדיה, אתר רשמי
בנאפיס התגלו ליקויים תברואתיים/אתר רשמי, Joshua Herzig-Marx, ויקיפדיה

באנשים בריאים, חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלה המתבטאת בחום, שלשול (לעיתים דמי), בחילה הקאות וכאבי בטן. במקרים נדירים, יכולים להיגרם סיבוכים. באוכלוסיות רגישות כגון, ילדים צעירים, בעלי מערכת חיסון מוחלשת וקשישים, החיידק עלול לגרום למחלה קשה ולעיתים אף למוות.

בחודש אוקטובר, משרד הבריאות הודיע על השמדת מוצרי מזון של מסעדת נאפיס סניף הרצליה, וסגירת המקום עד להודעה חדשה. זאת, לאחר ביקורת של לשכת הבריאות המחוזית תל אביב בה נמצאו מוצרי מזון שמקורם ותוקפם אינו ידוע.

בהודעת משרד הבריאות נכתב כי במהלך הביקורת, נמצאו ליקויים תברואתיים רבים ומוצרי בשר וביצים שמקורם ותוקפם אינו ידוע. בהוראת הווטרינר המחוזי של משרד הבריאות הושמדו כ-224 ק"ג של מוצרי המזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully