וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף מתמודד לא הגיש מועמדות, לפיד יישאר יו"ר יש עתיד

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 13:05

הבחירות לראשות יש עתיד בוטלו לאחר שאיש לא ביקש לקחת את מקומו של לפיד. ההליך אמור היה לצאת לפועל בוועידת המפלגה בחודש הבא בפעם הראשונה בתולדותיה. "הנהלת המפלגה החליטה כי הבחירה תאושר ללא צורך בהליך בקרב חברי הוועידה", נכתב בהודעה שנשלחה לפעילים

בווידאו: לפיד ונתניהו על החוק להגבלת כהונת רמ"מ/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נבחר היום (שני) מחדש ליו"ר המפלגה, לאחר שאף מתמודד לא הגיש מועמדות להתמודד מולו על התפקיד. לכן, הבחירות הראשונות לראשות המפלגה שהתכוון לקיים בחודש הבא בוטלו.

בהודעה שנשלחה הבוקר לפעילים נכתב כי "בפרק הזמן בו ניתן היה להגיש מועמדות לתפקיד יו"ר יש עתיד הוגשה מועמדות אחת העומדת בתנאי תקנון המפלגה - על ידי יו"ר המפלגה המכהן, שר החוץ יאיר לפיד. בנסיבות אלה ובהתאם לסעיף 71 לתקנון המפלגה החליטה הנהלת המפלגה (ללא נוכחות יו"ר המפלגה), כי תאושר בחירתו של השר לפיד לתפקיד יו"ר המפלגה, ללא צורך בהליך בחירה בקרב חברי הוועידה".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ניצח מול עצמו. לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

הבחירות לראשות יש עתיד, תפקיד ששוריין עד כה בחוקת המפלגה עד סוף הכנסת ה-2025, תוכננו להיערך בוועידה הראשונה של המפלגה. הקריטריונים אפשרו רק לחברי המפלגה להתמודד ולא פתחו את שורות המפלגה להצטרפות מועמדים חיצוניים בולטים.

לצד ההודעה על הבחירות לפני כחודש, יש עתיד פרסמה את התקנון החדש של המפלגה ושל הבחירות, שמגדיר את זכויות וחובות חברי המפלגה, וסמכויות מוסדותיה. בנוסף לבחירות היו"ר על ידי חברי הוועידה, מפורטת שיטה חדשה לבחירת הרשימה לכנסת - ועדה מסדרת שתורכב מח"כ מכהן או לשעבר מטעם המפלגה, מנכ"ל המפלגה, ושני חברי הנהלה נוספים. התקנון שומר ליו"ר המפלגה את הזכות לשבץ ברשימת המועמדים שריונים משל עצמו.

סוגיית היעדר הבחירות לראשות יש עתיד עוררה בשנים האחרונות ביקורת רבה על לפיד, ואף הובילה לפיצוץ ביחסים בינו ובין ח"כ לשעבר עפר שלח, אחד ממקורביו וממקימי ומייסדי המפלגה. בשנה שעברה שלח דרש לקיים פריימריז פתוחים לפני הבחירות לכנסת ה-24 והכריז שבכוונתו להתמודד, לפיד לא נענה לאולטימטום, ושלח הודיע על עזיבת המפלגה והקמת רשימה משל עצמו לקראת בחירות מרץ 2021, עד שלבסוף לקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully