וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזלת היד של צה"ל: 70% מאירועי הירי הפלילי מבוצעים בנשק צבאי גנוב

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 21:49

463 מכלל 675 מעשי הירי שאירעו השנה בוצעו באמצעות נשק שנגנב מהצבא. גם כמות חומר הנפץ הגנוב המשמש במטעני חבלה שבהם משתמשים עבריינים עלתה באופן משמעותי, ואיתה גם מספר מטעני החבלה שמשמשים לניסיונות חיסול. אזלת היד של צה"ל ניכרת גם במניעת הברחת נשק בגבולות

בווידאו: תיעוד של מסע ירי של נער ברחובות רהט/מצלמות אבטחה

נתונים רשמיים שהגיעו לידי וואלה! מגלים כי 70% מכלל אירועי הירי הפליליים בישראל מבוצעים בעזרת כלי נשק שנגנבו מצה"ל. כבר זמן רב ידוע ששיעור גדול מאוד של החיסולים ומעשי הפשע כלפי אזרחים מבוצעים בעזרת נשק צה"לי, וכעת נחשפים ממדיה המדויקים של התופעה. מכלל 675 מעשי הירי שנרשמו ברחבי הארץ, 463 בוצעו בעזרת נשק צבאי תקני גנוב.

נתון נוסף המעיד על אזלת ידו של הצבא בשמירה על הנשקיות היא עלייה של 22% במספר מטעני החבלה שנועדו לצורכי חיסול חשבונות בעולם התחתון, ועלייה בכמות חומר הנפץ שנגנב מבסיסי צה"ל המשמש במטענים אלה.

בעבר הכילו מטעני החבלה בין חצי ק"ג ל-1 ק"ג של חומר נפץ צבאי תקני. על פי נתוני שנת 2021, המטענים מכילים כעת יותר מ-1.5 ק"ג של חומר נפץ צבאי, ולעיתים הכמות מגיעה ל-2.5 ק"ג. חומר נפץ תקני הנגנב מצה"ל הוא בעל תכונות רסיקות שעולה כמעט כפליים על זו ששימשה את העבריינים בעבר.

78 סוחרי אמל״ח נעצרו בתום פעילות סמויה ביישובים ערבים בצפון, 9 בנובמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
נשק שנתפס בתום פעילות סמויה בצפון/דוברות משטרת ישראל

נתונים מדאיגים אלה אינם ייחודיים לשנה הנוכחית. מזה כעשור, אירועים פליליים שבוצעו בעזרת נשק ואמצעי לחימה צבאיים גנובים מהווים את רוב המקרים שבהם נעשה שימוש באמל"ח. בשנת 2011 עמד שיעור אירועי הירי הפלילי בעזרת נשק צבאי תקני על 65 אחוז.

על פי עוד נתון שהגיע לידי וואלה!, במרבית אירוע הרצח בשנים האחרונות נעשה שימוש בכלי נשק שהוברחו דרך הגבולות (ממצרים, מירדן ומלבנון), שם אמון צה"ל על השמירה ועל ביצוע פעולות לסיכול ההברחות. גורם במערכת הביטחון אמר בשיחה עם וואלה! כי "בזמן שבגבול מצרים ולבנון יש מכשול שמקשה על הברחות אמל"ח וסמים, בגבול ירדן במרבית המקומות יש גדר תיל פשוטה, שלא מהווה כל מכשול בפני המבריחים". אזלת היד של הצבא משפיעה ישירות על מספר כלי הנשק שנמצאים בתחומי ישראל, ומשמשים בעיקר לפשיעה ברחוב הערבי.

עוד עולה מהנתונים שהגיעו לידי וואלה! כי במרבית אירועי הרצח בשנים האחרונות, בוצע שימוש בנשקים שהוברחו דרך הגבולות (מצרים, ירדן, לבנון) שם אמון צה"ל על השמירה וביצוע פעילות לסיכול הברחות. גורם במערכת הביטחון אמר בשיחה עם וואלה!: "בזמן שבגבול מצרים ולבנון יש מכשול שמקשה על הברחות אמל"ח וסמים, בגבול ירדן במרבית המקומות יש גדר תיל פשוטה שלא מהווה כל מכשול בפני המבריחים." אוזלת היד של הצבא בשמירה על אמצעי הלחימה, משפיעה באופן ישיר על מספר כלי הנשק שנמצאים בתחומי ישראל ומשמשים לפשיעה בעיקר בחברה הערבית. מתחילת השנה תפסה המשטרה כ- 2,200 כלי נשק.

  • עוד באותו נושא:
  • נשק
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully