וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: המון זועם הרג אדם שהואשם בחילול הקודש במקדש הזהב

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 14:51

הגבר ניסה לאחוז בחרב השמורה בסמוך לספר הקודש של הסיקים, באתר הקדוש ביותר עבורם השוכן בעיר אמריטסר. ב-1984, מאבטחיה הסיקים של הראש הממשלה גנדי רצחו אותה אחרי שהורתה על מבצע צבאי נגד בדלנים במתחם

מתפללים סיקים במקדש הזהב באמריטסר, הודו, 19 בדצמבר 2021. NANU / AFP, GettyImages
מתפללים במקדש הזהב באמריטסר, היום/GettyImages, NANU / AFP

גבר הוכה אתמול (שבת) למוות בהודו אחרי שהואשם בניסיון חילול הקודש במקדש הזהב, המקום הקדוש ביותר לסיקים.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי האדם האלמוני קפץ במהלך תפילות הערב אתמול מעל מעקה אל המתחם הפנימי במקדש שבעיר אמריטסר שבצפון המדינה. הערוץ NDTV דיווח שהוא ניסה לאחוז בחרב השמורה מול הגורו גרנת' סאהיב, הספר הקדוש לסיקים, כשנבלם על ידי מתפללים ובהמשך הוכה למוות.

ראש ממשלת מדינת פנג'אב, צ'ראנג'יט סינג צ'אני, גינה את "המעשה המצער והמתועב" של האיש והורה גם על בדיקה שתחשוף את "המניע הבסיסי והקושרים האמיתיים מאחורי המעשה הנורא".

סוגיית חילול הקודש היא רגישה ביותר עבור הסיקים בהודו. ראש ממשלת הודו אינדירה גנדי נרצחה על ידי שומרי הראש הסיקים שלה ב-1984 לאחר שהורתה על מתקפה אכזרית של הצבא על מקדש הזהב כדי לחסל כוחות בדלניים במקום. הרצח שלה הצית פוגרום קטלני בעיר הבירה ניו דלהי, שהותיר כמעט 3,000 סיקים מתים.

ב-2015, בוטלה הקרנה של סרט ביוגרפי שנוי במחלוקת על מייסד הדת הסיקית בעקבות הפגנות שמחו על תיאורו בתור בן אדם, בניגוד לעקרונות הדת. בחודש אוקטובר, קבוצה של ניהאנג - מסדר לוחמים בתוך הדת - עינתה ורצחה אדם בפאתי הבירה באשמה שחילל את הספר הקדוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully