וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרום בוער מהסתה

טלאל סלימאן אלקרנאוי

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 14:51

השיח המסית יצר מחדש הדימוי של "ערבי" ובעיקר "בדואי" כעבריין אלים ונטול רסן. לאוכלוסייה שלמה קשה עם זה. האוכלוסייה העובדת והלומדת במרחב המשותף היהודי-ערבי מבקשת ייצוג תקשורתי מאוזן, שיציג את הרוב השקט של הבדואים בנגב

בחודשים האחרונים אנחנו רואים גל של הסתות והכפשות נגד החברה הערבית הבדואית בנגב והדבר מתעצם מיום ליום. ההסתה הבלתי פוסקת בימים האחרונים כנגד החברה הערבית בנגב, המלווה באינספור פייק ניוז מצד חלק מהתקשורת בצורה שיטתית ומאורגנת על ידי קנוניה שנרקמה, ובעלי אג'נדה קיצונית שמטרתה היא לשכנע אנשים מתונים להצטרף לאידיאולוגיה שלהם ולגרום להם להאמין בדברים בלתי מציאותיים.

הופתעתי שאני אדם מאמין בזכויות האדם וחירותו ללא הבדל דת או צבע או לאום ,שחלק גדול מאנשי התקשורת היום התחילו להיתפס ולהגרר אחרי הקנוניה הזו וליישם את החזון שלהם.

בשבועות האחרונים התקשורת ממסגרת את האירועים בנגב כ"אינתפאדה", "איבוד שליטה", "חוסר ריבונות" "ומדבר הפרוע" "והפקר". כל אלה מושגים שעולים בסיקור על המצב בדרום באזרחים הערבים הבדואים. זה התחיל בלוד ורמלה ובמקביל בחלק הגדול הם שישכים לדרום. רוב כלי התקשורת ביחד עם גורמי אכפת החוק לא יספרו את המצוקה של תושבי הנגב ולא רק בחברה הערבית, ולכן נספר מה קורה באמת בנגב.

רהט  9 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
רהט/ראובן קסטרו

בנגב חיים לפי רשות ההגירה והאוכלוסין, נכון לינואר 2021 כ-280 אלף אזרחים ערביים, מתוכם יותר מ-100 אלף ביישובים שמעולם לא הוכרו או פותחו ע"י המדינה, ו51% מהם בגילאים 0-18 כך שאוכלוסיית הנגב נחשבת לצעירה מאוד. כל היישובים הבדואים הערבים בתחתית הסולם הסוציו אקונומי. מבין 255 רשויות נמדדות, ששת המקומות האחרונים (1 - נמוך ביותר), מורכבים כולם מהרשויות הבדואיות.

הפשיעה בחברה הערבית אינה שונה בין כלל חלקי החברה הערבית. בשנת 2021 עד עכשיו נרצחו כ10 קורבנות של הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. אבל ברוב מקרי האלימות והאירועים לא מסוקרים על ידי אנשי התקשורת זה אומר שנתן לנו להבין כל שהערבים רוצחים אחד את השני לא מעניין אותנו אנחנו יודעים את זה היטב שכח רוב אנשי תקשורת ואכיפת החוק כולל פוליטיקאים לא מעניין אותם, וזה מעיד על כל מי שדוגל באידיאולוגיה היהודית עליונה הוא הקיצוני, ומי שמתנגד הוא המתון והוא גם ינצח. תושבי הדרום במשך עשרות שנים, המדינה מסרבת להכיר בכפריהם, ובמקום זאת פועלת להרוס בתים ולעכב אישור תוכניות מתאר.

התקשורת אטומה כשמדובר בערבי. לפי ניתוח ייצוג החברה הבדואית בתקשורת מיולי 2020 מטעם חברת יפעת, 57% מהסיקור התקשורתי הבולט לבדואים הוא שלילי כך שהחברה הערבית בנגב מסוקרת בעיקר בהקשר של הפשיעה והפלילים וקדנציות שלילות.

טלאל. באדיבות המצולם, אתר רשמי
טלאל סלימאן אלקרנאוי/אתר רשמי, באדיבות המצולם

השיח המסית יצר מחדש דימוי של "ערבי" ובעיקר "בדואי" כעבריין אלים ונטול רסן וקרטל. לאוכלוסייה שלמה קשה עם זה. לאוכלוסייה העובדת ולומדת ומתגוררת ברחבי המרחב המשותף היהודי-ערבי החברה ערבית שחיה בנגב ותורמת לא פחות מקל אזרחי המדינה שהחלק החשוב ביותר שהיא הרפואים והפרמדיקים מצילים חיים כל יום מאוד אזרחי המדינה ללא הבדל אם זה בבית חולים או במקום אחר ,הקבוצות אילו נפגעת וסובלת מהמצב והשיח התקשורתי לא מייצג את התעשיה שלה, הנכללים בטוח פעילות ההסתה נגדה.

כך במענה על השאלה במהלך ראיון אמר ניצב פרץ עמר מפקד מחוז דרום של המשטרה "יש בעיה קשה של אוכלוסייה שנמצאת בפריפריה של העיר וחיה בפער חברתי מאוד קשה. הפערים כל כך קשים שהם מוצאים עצמם עוסקים בפעילות פלילית בתור פרנסה. וזה הדבר הנורא. רוב החברה הבדואית הערבית נורמטיבית, אבל עד 20%, בעיקר מהצעירים, נשרו מהלימודים, הם מובטלים, ולכן מגיעים לפלילים כמו בכל מקום במדינה . כשקורה אירוע ונעצר תושב החברה הופכים את כל ההחברה לדבר מסוכן. זה נזק אדיר לחברה כי צובעים אותה בצבעים לא נכונים ‏ומציותים . 99% מהחברה אנשים חברותיים, נעימים ונורמטיבים, שיש להם כבוד ויודעים לתת כבוד וערכים לזולת ולאחר ללא הבדל".

אנחנו כפעילים בנגב פועלים יום ולילה לחיזוק השותפות ערבית יהודית וצמצום פערים קואליציה רחבה של ארגוני חברה אזרחית נפגשים למעגלי שיח והקמנו מאהל מחאה בבאר שבע. הם קוראים יחד עם קבוצה מתונה עם תושבי באר שבע לעצרת מחאה משותפת יהודית ערבית אשר תתקיים מדי בעם בכל מקום אחר וגם וגם הקמנו קבוצת פורום כנגד קמפיין ההסתה שמובילה ארגוני שונים קצונים שמטילים אימה וטרור על תושבי באר שבע ומפחידים אותם מהחברה הערבית הדרומית מהם ראש מעצת עומר וחסידי כהנה המחבל ‏והארגון שקורא לעצמו הוועד להצלת הנגב" ששיך לחיסידו של כהנא אבל הוא כרגע בכנסת . אל תגררו אחרי מסע השקרים ועשתה נגד המיעוט אני יודע ש יהודי אמיתי לא נותן יד למסע ההרס הזה נגד המיעוט המוחלש בתוך מדינתו.

הצווי הכי נפוץ אצלכם בתורה 36 פעמים אומר "גרים היינו בארץ מצרים" זה אומר איך אתם המורים לדעת להתנהג עם המיעוט שבתוכם , תעזבו את התורה ז'בוטינסקי אבי אבות הליכוד והימין בישראל אמר "אם יהיה ראש ממשלה יהודי, צריך שיהיה לו סגן ערבי" על מנת לשמר את החיים המשותפים ביחד . לכן הנגב צריך שיעמדו איתנו אנשים מותנים של יהודים וערבים ועשייה מקיפה של כלל הגורמים ובמיוחד אנשי תקשורת אנושיים לפני הכל לעמוד ביחד כדי לשמור על חברה משותפת בלי גזענות והסתה למען תחושת ביטחון אישי של כלל האזרחים, וצדק ושוויון מלא.

ועל גורמי התקשורת לסקר באופן מקצועי את בעיות העומק בחברה הערבית בנגב כדי שמקבלי ההחלטות והציבור הרחב יקבלו תמונת המצב נכונה לעת הזאת.

טלאל סלימאן אלקרנאוי יושב ראש פורם רהט בלאדי וחבר במטה לנפגעי גזענות

  • עוד באותו נושא:
  • בדואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully