וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייפון קטלני בפיליפינים: 208 הרוגים, מאות אלפים ברחו מבתיהם

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 3:17

הסופה "ראי" הכתה באיים בדרום-מזרח המדינה בעוצמת רוחות במהירות של כ-195 קמ"ש, ואזורים רבים נותרו מנותקי קשר. "השדות והסירות של החקלאים והדייגים שלנו הושמדו, איבדנו את הבתים שלנו", סיפרה מושלת מקומית. הצלב האדום: "קטל מוחלט באזורי החוף"

בווידאו: טייפון בפיליפינים/צילום: רויטרס

208 בני אדם נהרגו בפיליפינים אחרי שסופת טייפון עוצמתית הכתה בדרום-מזרח מדינת האיים ביום חמישי האחרון. כ-300 אלף איש נמלטו מבתיהם עם פגיעת הסופה "ראי", שעוצמת הרוחות שלה הגיעה למהירות של כ-195 קמ"ש, אולם רק ימים אחרי שהכתה בפיליפינים נחשף היקף ההרס שהיא זרעה. אזורים רבים נותרו מנותקי קשר, כך שמספר הנפגעים המלא טרם התברר.

ארת'ור יאפ, מושל המחוז התיירותי הפופולרי בוהול, אמר היום כי פחות מ-48 מראשי העיר במחוז הצליחו ליצור קשר עם הרשויות עד כה. מניין הקורבנות במחוז הוא 49, ולפחות עשרה אנשים נוספים מוגדרים נעדרים. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, דווח על לפחות 108 הרוגים.

אלפי אנשי צבא, משמר החופים ומערך הכיבוי מסייעים לכוחות החילוץ וההצלה במוקדי האסון, והנשיא רודריגו דוטרטה סקר מהאוויר את הנזק שהסבה הסופה, העוצמתית ביותר שהכתה השנה בפיליפינים. האיים סירגאו, דינגאט ומינדנאו ספגו נזקים כבדים.

נזק מסופת הטייפון ראי שהכתה בסוריגאו סיטי, הפיליפינים, 17 בדצמבר 2021. רויטרס
החזקה ביותר שהכתה השנה בפיליפינים. נזקי הסופה בסוריגאו סיטי, שישי/רויטרס

מושלת איי דינגאט, ארלן באג-או, כתבה בפייסבוק כי האזור "שוטח לגמרי" בסופת הטייפון. "השדות והסירות של החקלאים והדייגים שלנו הושמדו", היא כתבה. "איבדנו את הבתים שלנו. הקירות והגגות נקרעו ונתלשו, יש לנו אספקה מצומצמת של מזון ומים". לדבריה, הנזקים מ"ראי" "דומים, אם לא גרועים" מאלו שהותירה הסופה האיאן ב-2013. יותר מ-6,000 איש נהרגו בסופה ההיא, הקטלנית ביותר בהיסטוריה של הפיליפינים.

כ-20 סערות וסופות טייפון מכות בפיליפינים מדי שנה, בעיקר בעת עונת הטייפון - בין יולי לאוקטובר. מדענים מזהירים שנים ארוכות כי ההתחממות הגלובלית גורמת לטייפונים להיות עוצמתיים יותר ולהתחזק במהירות.

נזק מסופת הטייפון ראי שהכתה בסוריגאו סיטי, הפיליפינים, 17 בדצמבר 2021. רויטרס
מדענים מזהירים כי ההתחממות הגלובלית גורמת לטייפונים להיות עוצמתיים יותר/רויטרס

הפדרציה הבינלאומית של הצלב והסהר האדום ביקשה סיוע חירום של 20 מיליון פרנקים שווייצרים. "צוותי החירום של הצלב הדרום מדווחים על קטל מוחלט באזורי החוף", אמר יו"ר הסניף המקומי, ריצ'רד גורדון. "בתים, בתי חולים, בתי ספר ומבנים קהילתיים נקרעו לחתיכות". לדבריו, מתנדבים במוקדי האסון מעניקים סיוע דחוף "לאנשים שאיבדו הכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully