וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן סייר במוקד אסון הטורנדו בקנטקי: "הרס מעבר למה שניתן לדמיין"

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 10:49

נשיא ארה"ב ביקר בעיירות שנהרסו בסופות העוצמתיות, והבטיח סיוע של הממשל הפדרלי: "הטורנדו האלו טרפו כמעט כל דבר שעמד בדרכם". בינתיים, מערכת נוספת של מזג אוויר קיצוני עומדת לפגוע במדינות המערב-התיכון, וכ-400 אלף בתים מנותקים מחשמל

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסייר בעיירה בקנקטי שנפגעה בסופת טורנדו, 15 בדצמבר 2021. רויטרס
התושבים במדינה העריכו את ביקורו. ביידן מסייר במוקד האסון, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבטיח אתמול (רביעי) להגביר את הסיוע הפדרלי לקנטקי, במהלך ביקורו במוקד אסון הטורנדו. לפחות 74 איש נהרגו בסופות הטורנדו בקנטקי בשבוע שעבר, בנוסף ל-14 אנשים נוספים במדינות השכנות.

"היקף ומידת ההרס הם כמעט מעבר למה שניתן לדמיין", אמר הנשיא אחרי שביקר במייפילד ובדוסון ספרינגס. "הטורנדו האלו טרפו כמעט כל דבר שעמד בדרכם. הבתים שלכם, העסקים שלכם, בתי התפילה שלכם, החלומות שלכם, החיים שלכם", אמר. ביידן אמר כי הממשל הפדרלי ישלם את כל עלות סיוע החירום ב-30 הימים הקרובים, ו"ימשיך לעשות את מה שדרוש, ככל שיידרש".

הנשיא הדמוקרטי, שגישתו האמפתית היא אחת מסימני ההיכר שלו, סייר ברחוב הרוס במייפילד ולחץ את ידה של אישה שישבה בהריסות אחד המבנים ושוחח עמה. הוא חבש כובע בייסבול ולבש חליפה כחולה כהה ללא עניבה, ובשלב מסוים הוא עצר ברחוב והתפלל יחד עם ראש העיר וכמה אנשים נוספים.

"אין סופות טורנדו אדומות, אין סופות טורנדו כחולות", אמר הנשיא לפני הביקור בקנטקי, בהתייחסו לצבעי המפלגה הרפובליקנית והמפלגה הדמוקרטית. בנוסף לסיוע הפדרלי, יותר מ-500 מחברי המשמר הלאומי נשלחו לעזור לרשויות אכיפת החוק, לצד מתנדבים וארגונים התומכים בקורבנות.

תושבים מתחבקים בעיירה מייפילד, קנטקי, אחרי סופת הטורנדו הקטלנית, 15 בדצמבר 2021. רויטרס
תושבים מתחבקים במייפילד שנחרבה באסון הטורנדו, אתמול/רויטרס

כמה שעות לאחר הביקור של ביידן, שירות מזג האוויר הלאומי פרסם אזהרה מפני מערכת סופות קיצוניות בכמה מדינות במערב התיכון. המערכת עלולה להביא עמה רוחות חזקות, סופות שלגים, ברקים, טורנדו וסכנת שריפות. יותר מ-400 אלף בתים נותרו ללא חשמל בכמה מדינות, כולל בקולורדו, קנזס, מיזורי ואיווה, לפי האתר poweroutage.us.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully