וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאי נדבקים בבריטניה ודרום אפריקה, באירופה מזהירים: "לא להסתפק בחיסונים"

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 22:53

האומיקרון מתפשט במהירות ומדינות נוספות שוקלות להדק את הגבלות הכניסה. בצרפת נרשם ממוצע המאובחנים השבועי הגבוה זה יותר משנה, ובלונדון אחראי הווריאנט ל-60% מהחולים. המרכז האירופי לבקרת מחלות: "לנקוט פעולות משמעותיות להורדת קצב ההדבקה בהקדם"

התפשטות וריאנט אומיקרון/רויטרס

שיא נדבקים בנגיף הקורונה נרשם היום (רביעי) בבריטניה ובדרום אפריקה בצל התפשטות וריאנט אומיקרון. הרשויות בבריטניה הזהירו כי הזן החדש הוא "האיום המשמעותי ביותר" לבריאות הציבור, ובאיחוד האירופי קראו להיאבק בו דרך הגבלות, ולא לתלות את כל התקוות במבצעי חיסונים.

78,610 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה בממלכה. הסוכנות הבריטית לביטחון בריאותי התריעה כי מספר הנדבקים בימים הקרובים יעלה בהרבה על זה של שנראה בזמן התפרצות הזנים הקודמים. שר הבריאות של בריטניה, סג'יד ג'אוויד, אמר כי האומיקרון אחראי ל-60% ממקרי הקורונה בלונדון. "אף אחד לא רוצה לראות עוד הגבלות, אבל אנשים רוצים להיות מוגנים", אמר.

טיפול נמרץ בצרפת. 15 בדצמבר 2021. רויטרס
מחלקת טיפול נמרץ בצרפת/רויטרס
תור לחיסון הבוסטר בבריטניה. 15 בדצמבר 2021. רויטרס
תור במתחם חיסונים בלונדון/רויטרס

בדרום אפריקה, שם התגלה לראשונה האומיקרון, דיווח המכון הלאומי למחלות מדבקות על 26,976 מקרים חדשים של הנגיף. זאת לעומת שיא הקודם של 26,485 בתחילת יולי, אז התפשט זן הדלתא. 54 תושבים נוספים מתו מהנגיף.

מספר הנדבקים ממשיך לעלות גם בצרפת. 65,713 אובחנו ביממה האחרונה, ובשבוע האחרון ממוצע המאומתים עבר את ה-50 אלף, הגבוה ביותר מאז נובמבר 2020. לפי תחזיות הממשלה, 4,000 איש יהיו מאושפזים במחלקות טיפול נמרץ עד לחופשת חג המולד.

הנשיא עמנואל מקרון אמר כי החלטה על חובת חיסונים "אפשרית בהחלט", אך לא בשלב זה. הוא הוסיף כי המלצת רשויות הבריאות היא לחסן גם ילדים בני 11-5. כמו כן, בערוץ החדשות הצרפתי "BFM TV" דווח כי בניסיון לעצור את חדירת הווריאנט, הממשלה מתכננת לחייב תיירים המגיעים מבריטניה בבדיקת PCR בכניסה למדינה.

ילד מתחסן בפעם הראשונה נגד קורונה ברומא . 15 בדצמבר 2021. רויטרס
חיסון נגד קורונה ברומא/רויטרס

המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן הזהיר כי החיסונים לבדם לא יעצרו את הווריאנט. "אין מספיק זמן להדביק את הפער בקצב ההתחסנות", אמרה מנהלת המרכז אנדרה אמון. "יש לנקוט פעולות משמעותיות בדחיפות כדי להוריד את קצב ההדבקה ולהקל בעומס על מערכות הבריאות".

בארצות הברית מניין המתים מפרוץ המגיפה עלה ליותר מ-800 אלף. מאה אלף הקורבנות האחרונים מתו ב-11 השבועות האחרונים, קצב מהיר יותר מכל שלב אחר במגיפה פרט לגל הקשה בחורף שעבר. ציון הדרך העגום מגיע אחרי שארצות הברית רשמה 50 מיליון מקרים של הנגיף ביום שני השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully