וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים אישר: אזרחית תאילנד, אמה של הילדה דניאל לב, תישאר לגור בישראל

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 18:11

במסגרת הסכם של המשפחה ושרת הפנים, הוחלט כי קולטידה, האם, תקיים את פסק הדין ותצא מהארץ בסמוך להגשת הבקשה של רשות האוכלוסין לביהמ"ש. עם הגיעה לתאילנד היא תגיש בקשה לשוב לישראל ורשות האוכלוסין תאשר זאת תוך 30 ימים. אפוטרופוס הילדה: "רבים נאבקו ללא לאות"

קולטידה לב, אזרחית תאילנד ותושבת תל אביב, שהיתה מועמדת לגירוש לאחר מות בעלה הישראלי, ולמרות שדניאל בתם המשותפת נולדה וגדלה בישראל - תוכל להישאר בארץ יחד עם בתה בת השבע. זאת, על פי מתווה ששרת הפנים איילת שקד סיכמה אמש (שלישי) עם המשפחה, לפיו קולטידה תזכה למעמד של תושבת זמנית.

במסגרת ההסכם הוחלט כי קולטידה תצא מהארץ בסמוך להגשת הבקשה של רשות האוכלוסין לבית המשפט. עם הגיעה חזרה לתאילנד, תגיש בקשה חוזרת לשוב לישראל, ורשות האוכלוסין תשיב לה תשובה חיובית תוך 30 ימים.

בעקבות ההחלטה להשאיר את ביתה ואותה בארץ, מסרה קולטידה: "תודה לכולכם, בלעדיכם - לא היה לי קול. אני מאוד שמחה, נתנו לי חיים ונתנו לילדה שלי חיים - היום אני מרגישה שיש לי אור, ואני מקווה שאחרי זה נתחיל את החיים מחדש עם חיוך גדול".

דניאל לב ואמה קולטידה, 15 בדצמבר 2021. באדיבות המצולמים
דניאל לב ואמה קולטידה/באדיבות המצולמים

"הייתי מאוד מאוד שמחה כשסיפרו לי", סיפרה גם דניאל. "חגגתי את זה עם ממתקים, כי זה חג ממתקים, ואכלתי הרבה מדי. כיף להישאר בישראל, מאוד כיף לי להיות כאן, אני אוהבת את המדינה". דניאל היא תלמידת כיתה ב' בבית הספר ביכורים בתל אביב, ושיתפה שגם בכיתתה חגגו את הבשורה. "מאוד התרגשתי כי המורות שלי סיפרו את זה לכל הילדים בכיתה שלי, ומאוד התרגשתי לשמוע את זה, אבל ידעתי ראשונה כי אמא שלי סיפרה לי".

קולטידה הכירה את שמואל, אביה של דניאל, במהלך שהותו בתאילנד, שם הם גם נישאו. לפני תשע שנים עברו הזוג לישראל, וכאן גידלו יחד את דניאל. בחלוף ארבע שנים, שמואל מת מדום לב, ובעקבות פטירתו הפתאומית קולטידה איבדה את אישור העבודה שלה: "עשיתי מה שיכולתי, לא נתנו לי לעבוד, ניקיתי בתים, כל דבר. עכשיו אני מקווה שבזכות האישור של איילת שקד, כנראה אחזור לעבוד כמו לפני".

קולטידה מברכת על משפחתו, ובה אחיו גלעד שנלחם בתקופה האחרונה כדי שתשאר בישראל: "הבת שלי גדלה בסביבה של גלעד, ובאהבה שלו ושל אשתו, ואחייה מהגרושה של בעלי, אנחנו כל הזמן בקשר איתם, הולכים לבית שלהם כל שבוע-שבועיים - יש לנו משפחה קטנה, אבל אנחנו ביחד. הם המשפחה שלי".

דניאל לב הילדה שאימה התאילנדית מועמדת לגירוש 06 בדצמבר 2021. גלעד לב, אתר רשמי
קולטידה ודניאל לב/אתר רשמי, גלעד לב

ד"ר דוד תדמור, שותף מנהל במשרד תדמור לוי בתל אביב, מונה להיות אפוטרופוס לדין לדניאל אחרי שגלעד לב, אח של אביה, פנה לבית המשפט באופן בהול וטען כי "טובתה של דניאל הקטנה, ענייניה וזכויותיה, לא נבחנו ולא נדונו על ידי הרשויות". ד"ר תדמור ינהל בהתנדבות את ההליכים המשפטיים מטעמה של דניאל.

תדמור מסר בתגובה: "אני שמח לומר שמצאתי אצל שרת הפנים, איילת שקד, מחויבות אישית מוחלטת להבטיח כי דניאל תגדל בבטחה, עם אמה, בישראל. ובעוד שהשרה עומדת על כך שהאם תצא מישראל נוכח החלטת בית המשפט, היא הסכימה לאפשר את שובה של האם לישראל בתוך חודש ימים, עם אשרה כדין. כך יזכו דניאל ואמה קולטידה לחיות בשלווה בישראל, ועל כך אני מבקש להודות לשרת הפנים, ולצוות המצוין שלה".

"יבואו על הברכה והתודה - דודה של דניאל, גלעד לב, ועורכת דינה של האם, שירה רצון, ועמם קהילת בית הספר ביכורים, עיתונאים, ורבים רבים אחרים - אנשים טובים, שלבם במקום הנכון. הם נאבקו ללא לאות ולאורך זמן, על זכותה של דניאל לגדול בחברת אמה, ככל ילדה ישראלית. הם הכוח המניע שהביא לפתרון המיוחל", מסר.

מארגון "זזים - קהילה פועלת", שפעל למען השארתה של דניאל ואמה בארץ, נמסר בתגובה כי "זו הבשורה הטובה ביותר שהמשפחה הייתה יכולה לקבל. טוב עשתה השרה שקד שהקשיבה לדרישת הציבור ואפשרה לילדה ישראלית ולאמה להישאר במדינה. אנו מודים ל-14 אלף הפעילים שהצטרפו לקמפיין למען קולטידה ודניאל, לאמנים ואנשי הציבור שנרתמו ומעל הכל לבני המשפחה, חבריה של דניאל וצוות בית הספר, שנלחם עבורה ללא הפסקה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully