וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוהרת לשעבר בכלא גלבוע: "יודעת בוודאות על מקרי סרסור נוספים - שנים אחורה"

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 10:13

יעל, המזדהה בשם בדוי, אחת הסוהרות שהוטרדו מינית על ידי האסיר הביטחוני מוחמד עטאללה כחלק מפרשת הסרסור בסוהרות, אמרה בריאיון ב-103FM כי חיכתה זמן רב להחלטה להדיח את קצין המודיעין מתפקידו: "היו לפניי בנות נוספות שהתלוננו, התעלמו מהן לחלוטין"

בווידאו: חייל ששירת בכלא גלבוע מעיד - התלוננתי בזמן אמת שעטאללה מתקרב לחיילת/צילום: שלומי גבאי

יעל (שם בדוי) סוהרת לשעבר בכלא גלבוע שהוטרדה מינית על ידי האסיר הביטחוני מוחמד עטאללה שיתפה בתחושות. לשיחה הצטרף חושף הפרשה, עיתונאי וואלה! לירן לוי שהגיב לדברים.

יעל סיפרה כי ההחלטה להדיח את הקצין מתפקידו, "עשתה אותי מאוד מאושרת, זו החלטה שחיכיתי לה הרבה זמן. סוף סוף אני יכולה להגיד שמשהו נעשה בנוגע לזה". עם זאת הוסיפה: "קצת מאוחר מדי, אבל סוף סוף. כמובן שזה לא נגמר בזה מבחינתי". היא חשפה: "היו לפניי בנות נוספות שהתלוננו בפני מפקד בית הסוהר וקצין המודיעין. התעלמו מהן לחלוטין. זה משהו שנמשך שנים. ספציפית עם אותו אסיר באותו כלא".

אתמול החליטה נציבת שב"ס קטי פרי להתחיל באופן מידי את הליך הדחתו של קצין המודיעין ראני באשה בכלא גלבוע שנחשד בפרשה. שעות ספורות לפני כן הורה פרקליט המדינה עמית איסמן לפתוח מחדש את חקירת הנושא.

כלא גלבוע. משה שי, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, משה שי

בהמשך, ציינה כי הפרשה נחשפה כבר בשנת 2018 אך "הפרקליטות בזמנו בעצם לא הגישה כתב אישום, למרות שיש ראיות ועדים. כתב אישום נגד קצין המודיעין, ומבחינתי יש עוד גופים ואנשים כמובן שהיו חלק מהדבר הזה; כמו מפקד בית הסוהר שאף אחד לא מדבר עליו, החוקר המשטרתי שלא עשה את עבודתו כראוי, יש עוד אנשים שמתעלמים מהם. אני כן מצפה ומקווה הפעם שהם יחליטו אחרת".

כשנשאלה אם פנו אליה מהמשטרה כחלק מהחקירה המחודשת, השיבה בשלילה, אך הבהירה: "אם יזמנו אותי אני בשמחה אלך עוד פעם, אני מבחינתי רוצה לסגור את הסיפור הזה. אין לי מה להסתיר, אני אמרתי רק את האמת ואגיד שוב את האמת". עם זאת, הודתה: "אין לי אמון באף מערכת. לא עשו שום דבר עד שלירן לא פרסם את הכתבה, וגם זה לא הספיק".

לירן לוי טען כי הפרשה היא "תיבת פנדורה שאף אחד לא רוצה לפתוח", וקבע: "הפרקליטות לא התייחסה לסיפור ברצינות הראויה. רק עכשיו הפרשה הזאת זכתה לבמה הראויה שהיא הייתה צריכה לקבל כבר ב־2018". עוד הוסיף: "הדבר הכי הזוי בכל הסיפור הזה זה שמר מומי למברגר לא נתן הסבר אחד לציבור איך הוא סגר תיק כל כך חמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully