וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה פשוט מנוול": בר לב צייץ על "אלימות מתנחלים" - ועורר סערה

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 21:51

השר לביטחון הפנים נפגש עם בכירה אמריקנית וכתב כי היא התעניינה "באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור". בימין זעמו על דבריו. סמוטריץ': "משתתף בקמפיין אנטישמי כדי לשחק אותה נאור". גם השרה שקד תקפה: "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ"

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב עורר סערה כשכתב הערב (שני) בטוויטר כי נפגש עם סגנית שר החוץ של ארצות הברית, ויקטוריה נולנד, וכתב כי היא "התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

שרת הפנים איילת שקד תקפה את שותפה לקואליציה וכתבה לו "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. ‏האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקבוקי תבערה על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרשות הפלסטינית".

השר לשירותי דת, מתן כהנא כתב בטוויטר "עצוב לראות שאיש ביטחון עתיר ניסיון ושנים, מקבל נרטיב שקרי וכל כך מעוות", וביקש מהשר בר לב לחזור בו.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא לבר לב "מנוול". לדבריו, "מאות אלפי מתיישבים גיבורים סופגים טרור יום יומי ושילמו מחיר דמים יקר ואתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם כדי לשחק אותה נאור ולמצוא חן בעיניי חבורה של צבועים". הוא קרא לבר לב להתבייש, "איש קטן", כלשונו.

עמר בר לב בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"התבלבלת". בר לב/ראובן קסטרו

גם ראשי מועצות מקומיות בשטחים תקפו את דבריו של השר. ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר כי בר לב "מסית ומתיר את דם המתיישבים וחיילי צה"ל". הוא דרש מראש הממשלה נפתלי בנט "להתנער מדברי הבלע של בר לב ולהוקיעם פומבית". ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, הוסיף כי "השתיקה של השר כמוה כהסכמה והיא מייצגת היטב את התחושה של מסע דמוניזציה מצד חלק מאנשי הממשל בארצות הברית ומצד חלק מחברי הכנסת כנגד המתיישבים".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו כינה את בר לב "השר לביטחון הפלסטינים", ואמר כי הוא "מסמן את אלימות המתנחלים כאויב הבא שלו. כמה רפיסות, כמה רדידות של שר שאמור לפעול לביטחון הפנים, ובמקום זה הפך את עצמו לנציג המדיני של הפלסטינים". הוא דרש את פיטוריו של השר: "אסור שאזרחי ישראל יופקרו בידי מי שפועל לרווחת האויב".

  • עוד באותו נושא:
  • עמר בר-לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully