וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר על השטחים בעקבות 48 התרעות "חמות"

11.2.2003 / 7:42

מופז ביטל ההקלות עקב כוונת ארגוני הטרור לבצע פיגועי ענק; בלבול בהוראות אפשר הבוקר כניסת פלסטינים לירושלים; מקור ביטחוני: המזל עלול להיגמר; פעיל תנזים נהרג הלילה בשכם

צה"ל הטיל אמש סגר מלא על השטחים לזמן בלתי מוגבל. ההחלטה התקבלה בעקבות מספר גבוה במיוחד של התרעות בדבר כוונת ארגוני הטרור לבצע פיגועים בתקופה הקרובה.

ואולם, הסגר לא נאכף הבוקר במחסומים שמדרום לירושלים. בשל בלבול בהבנת ההוראות בהטלת הסגר, התאפשר מעבר של פלסטינים לשטח ישראל עד השעה 07:30 בבוקר. בגלי צה"ל דווח כי הבלבול נוצר לאחר שהחטיבה האזורית הורתה למחסומים לפתוח בסגר החל מהשעה 16:00 אחר הצהריים, במקום החל מהשעה 04:00 בבוקר. כעת נאכף הסגר בכל המחסומים באזור.

פעיל תנזים נהרג הלילה בפעילות צה"ל בקסבה של שכם. בקול ישראל דווח, כי הפעיל נהרג בעת שכוח צנחנים ניסה לעצור כמה מאנשי הזרוע הצבאית של הפתח, גדודי חללי אל אקצה. במהלך הפעילות ניסה איש התנזים להימלט מאחד הבתים דרך הגג. החיילים הבחינו בו, וירו בו למוות. מבוקש נוסף נפצע מירי. במהלך הפעולה נעצרו שישה פעילי תנזים נוספים. שלושה פעילי חמאס נעצרו הלילה בג'נין, ביניהם אשתו של ג'מאל אבו אל היג'ה, בכיר בחמאס שעצור בישראל.

חיילי צה"ל הרגו אמש ברצועה פלסטיני חמוש שהתקרב למעבר כיסופים. בערוץ 2 דווח כי החיילים ירו למוות בפלסטיני, לאחר שהתקרב לגדר המערכת וניסה לחצות אותה. על גופתו שנתגלתה הבוקר נמצאו רובה קלצ'ניקוב ואפוד מלא מחסניות.

צה"ל הרג מחבל שניסה לחדור מהרצועה

כתב "הארץ" עמוס הראל מוסיף:

שר הביטחון, שאול מופז, החליט על הטלת הסגר בעקבות המלצה משותפת של צה"ל והשב"כ. מופז הפך בכך החלטה קודמת שקיבל, רק שלשום, על שורת הקלות בנוגע לכניסת פלסטינים לישראל לרגל חג הקורבן. עתה תותר כניסה לישראל רק במקרים הומניטריים; בעלי אישורים קבועים - כמו אנשי עסקים ופועלים - לא יורשו להיכנס.

אמש היו בידי השב"כ 48 התרעות על התארגנויות לפיגועים; מדובר במספר גבוה, אף שלא בשיא, וגורמי ביטחון ציינו שהפעם, לעומת תקופות מתוחות קודמות, רבות מההתארגנויות מכינות פיגועים מיידיים בשטח ישראל.

נוסף לכך בולט העיסוק של חוליות שונות בניסיונות לבצע פיגוע גדול במיוחד ("מגה-פיגוע" כהגדרת מערכת הביטחון). שוררת גם דאגה מאפשרות של ניסיונות לחטוף חיילים, כדי להביא לשחרור אסירים פלסטינים הכלואים בישראל.

ההתרעות עוסקות בארגונים האיסלאמיים - החמאס והג'יהאד האיסלאמי - אך גם בחזית העממית ובפתח. הסבר אפשרי שמספקים בצה"ל לגל הניסיונות נוגע לפרסומים על מגעים מדיניים בין ישראל לרשות הפלסטינית, שנועדו להביא בהדרגה להפסקת אש. נראה כי הארגונים האיסלאמיים מעוניינים לפעול במהירות כדי לסכל אפשרות כזו.

ייתכן שהדבר קשור גם למתיחות הגוברת במפרץ הפרסי ולמתקפה הקרובה של ארה"ב בעיראק. גורם ביטחוני בכיר אמר ל"הארץ" כי בשבועות האחרונים גוברת השפעה של מדינות זרות - ובראשן עיראק ואיראן - על ארגוני טרור בשטחים, כדי להביאם לביצוע פיגועים קשים.

צה"ל עצר אתמול ארבעה מחבלים מתאבדים בגדה. בנוסף, סוכלו ביומיים האחרונים שני פיגועים ברצועה. מקור ביטחוני אמר אמש: "עד עכשיו היו לנו הרבה הצלחות והרבה מזל. זה עלול להסתיים מתישהו, מול שיטפון ההתרעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully