וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה החליטו לא להתקזז עם שירלי פינטו שילדה, תצטרך להגיע להצביע בכנסת

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 16:07

למרות שהיא מתאוששת בביה"ח לאחר שילדה בת לפני כמה ימים, החליטו סיעות הימין והחרדים באופוזיציה שלא להתקזז עם הח"כית מימינה, וציינו מקרים בעבר בהם חברי הקואליציה לא הסכימו לקיזוזים בנסיבות חריגות. ההחלטה לא מחייבת את הרשימה המשותפת, שמתנהלת עצמאית באופוזיציה

הליכוד, יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית החליטו לא לקזז בהצבעות את ח"כ שירלי פינטו, חברת מפלגת ימינה, שילדה בשבוע שעבר בת, ומתאוששת בימים אלה מהלידה. עם זאת, ההחלטה אינה מחייבת את הרשימה המשותפת שמתנהלת באופן עצמאי למרות היותה באופוזיציה. גורם במפלגה אמר: "הקיזוז אצלנו יהיה לפי העניין, אין אצלנו החלטה עקרונית בעד או נגד".

באופוזיציה ציינו מקרים שאירעו בעבר בהם חברי הקואליציה הנוכחית לא קיזזו חברי כנסת למרות נסיבות חריגות שמנעו את הגעתם למליאה. כך למשל, ציינו את המקרה ב-2018, אז ח"כ שרן השכל הייתה מאושפזת, והח"כית הגיעה כשהיא מחוברת לאינפוזיה כדי להצביע. כן ציינו את המקרה באותו שנה אז ח"כ לשעבר יהודה גליק מהליכוד ישב שבעה על אשתו, והאופוזיציה סירבה לתת לו קיזוז וכן מקרה נוסף שבו ח"כ ציפי חוטובלי התייצבה במליאה שבועיים לאחר לידה כדי להצביע על חוק הגיוס כי סירבו לקזז אותה.

שירלי פינטו. יונתן זינדל, פלאש 90
שירלי פינטו/פלאש 90, יונתן זינדל

באופוזיציה אף החליטו לבטל את ישיבת ההסכמות עם הקואליציה שהייתה אמורה להתקיים אצל יו"ר הכנסת מיקי לוי, זאת במחאה נגד הקואליציה. "לא נשתף איתם כל שיתוף פעולה עד שיפסיקו את הדורסנות שלהם", אמר גורם בליכוד. מדובר בישיבה שבועית שבה הצדדים היו מגיעים להסכמות על חקיקה והיקף השעות של הדיונים במליאה.

מ"מ יו"ר הקואליציה, בועז טופורובסקי תקף את בלוק הימין על הקיזוז, ואמר כי "הם מוכיחים שתמיד אפשר לרדת נמוך יותר". הוא כינה את ההחלטה 'לא אנושית' והוסיף כי "אסור לנו לשכוח, מעבר להיותנו פוליטיקאים, אנחנו קודם כל בני אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully