וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזית האיראנית: הרמטכ"ל הוסיף באופן חריג 500 תקני קבע באמ"ן ובחיל האוויר

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 20:47

לוואלה! נודע כי כוכבי אישר את התוספת במסגרת הכנות אפשריות לתקיפה באיראן, בעזרת תקציב מיוחד שאושר בממשלה. עיקר התקנים יינתנו לחיל האוויר, שמבסס תכנית תקיפה רחבה, והחלק השני יוקדש לאגף המודיעין, שנדרש לדייק את התכניות הקיימות בשל שינויים בשטח

גנץ: "אין ספק שאיראן מהווה בעיה - וישראל מכינה את יכולותיה"/מערכת וואלה!

הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר באופן חריג תוספת של 500 תקני קבע בחיל האוויר ובאגף המודיעין במסגרת הכנות אפשריות לתקיפה באיראן, כך נודע היום (שני) לוואלה!.

בתחילת ינואר תיפתח שנת המוכנות של צה"ל לתקיפה באיראן, הכוללת בעיקר את דיוק מגוון התוכניות האופרטיביות לתקיפת מדינת האייתוללות ואת תימן, המוגדרת כמעגל השני. בתימן בונים האיראנים כוחות שעשויים לאיים על העורף בישראל באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים.

הקמת כנף כוחות אוויר מיוחדים (כנף 7), 12 ביולי 2020. דובר צה"ל
הקמת כנף כוחות אוויר מיוחדים (כנף 7), 12 ביולי 2020/דובר צה"ל

עיקר התקנים, שיגויסו בכפוף לתקציב מיוחד שאושר בידי הממשלה, יינתנו לחיל האוויר שמבסס תכנית תקיפה רחבה שתוטל על צוותי אוויר במילואים. חלקם, בשל האינטנסיביות של האימונים וההכנות, יעבור לשירות קבע.

החלק השני של התקנים יוקדש לאגף המודיעין - שנדרש לא רק לחשוף מידע קריטי המוסתר בידי איראן - אלא גם לדייק את המודיעין לתוכניות הקיימות ככל שחולף הזמן בעקבות שינויים בשטח. חלק מהתקנים, בהתאם לשיח מול אגף התכנון, יועבר לאגף המבצעים ויחידות נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אילוסטרציה אגף המודיעין. דובר צה"ל,
אילוסטרציה אגף המודיעין/דובר צה"ל

על בניין הכוח וההיערכות אחראי ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים (אמ"ץ), תת-אלוף ירון פינלקמן. גורמים באגף טוענים שהיקף הדיונים על המוכנות לתקיפה באיראן התרחב פי חמישה בחודשים האחרונים ביחס לשנה שעברה, ועיקר העיסוק הוא בהתקפה. עם זאת, הם כוללים גם עיסוק בתהליכי חשיבה, פקודות מבצעיות, אסטרטגיה, התאמת חימושים ודיוק ההכנות.

לצד המאמץ הטכנולוגי הישראלי לחיזוק מערך ההגנה, במשרד הביטחון בוחנים את הפער האיכותי בין אמצעי צה"ל ואמצעי הלחימה שאיראן מפתחת, מייצרת ורוכשת ממדינות שונות. בתוך כך מנהל המשרד שיח חשאי מתקדם מאוד עם התעשיות הביטחוניות כדי להאיץ תהליכי פיתוח וייצור של מיירטים מתקדמים. לדברי מקורות ביטחוניים, תהליך דומה מתקיים באיראן בין היתר בתחומי ההגנה האווירית והסייבר בכדי להיערך לאפשרות של התקפה.

בנוסף לכך מנהל צה"ל מאמץ בתחום חקר הביצועים באגף התכנון בהתאם לתרחישי תקיפה שונים. לפי גורמים הנדסיים הבקיאים בנושא, הצבא הוכיח סטיית תקן של 3% מהתכניות המקוריות שנקבעו במבצעים השונים בעזה - בהם עופרת יצוקה, עמוד ענן, צוק איתן ושומר החומות. הסטייה באה לידי ביטוי בנזק למבנים ובפגיעה בבלתי מעורבים והריגתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully