וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו: נמשכת החקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 10:50

יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו מעיד בבית המשפט במסגרת החקירה הנגדית בידי פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר. עו"ד בן צור ממשיך את קו ההגנה שהראה כי הסיקור של וואלה! כלפי נתניהו היה דווקא שלילי, וכי בקשות הסיקור מצד נתניהו ביקשו לאזן את הגישה השלילית כלפיו באתר

בווידאו: ניר חפץ בבית המשפט ביום התשיעי לעדותו במשפט האלפים/מערכת וואלה!

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת הבוקר (שני) חקירתו הנגדית של עד המדינה ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו המואשם בקבלת שוחד בתיק 4000. זהו יום העדות העשירי של חפץ.

עו"ד בעז בן צור, המייצג את נתניהו, המשיך את קו ההגנה שהראה כי הסיקור של וואלה! כלפי נתניהו היה דווקא שלילי, ולא חיובי, וכי בקשות הסיקור מצד נתניהו ביקשו לאזן את הגישה השלילית כלפיו באתר. כדוגמה הציג בן צור פנייה לפרסם תגובה של נתניהו ביחס לתחקיר ביקורתי כלפי בני הזוג נתניהו, שעוסק בטענותיו של מני נפתלי.

בן צור התייחס לפריט 82 לדרישה המופיעה בכתב האישום לפרסום כתבה על ביקורת של ארגון ציוני אמריקה על ארגונים יהודיים המנסים למנוע את נאום נתניהו בקונגרס. לטענת התביעה הדרישה נענתה.

בן צור מנגד טען שהכתבה לא עלתה. "פנית לאילן ישועה. אחדש אם אומר שניפנפו אתכם, שלא פרסמו כלום?". חפץ השיב כי הוא לא זוכר: "בנימין נתניהו, דברים שחשובים לו הוא מבקש פולו אפ, יכול להיות שהוא ביקש אבל אני לא זוכר".

ניר חפץ בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ניר חפץ בכניסתו לדיון, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בשבוע שעבר טען חפץ בחקירתו כי נתניהו שלח אותו לבקש תכניות בפריים טיים לאנשי ימין כמו יעקב ברדוגו ואראל סג"ל: "חשבתי שלהגדיר סיקור חיובי כשוחד זה על גבול ההזייה". לגבי מינויו של נתניהו לשר התקשורת אמר: "שרה ויאיר לא הסכימו שאף אחד אחר יהיה שר התקשורת, לא הייתה לו ברירה". לדבריו, "נתניהו ניסה לשדוד את כספי המדינה לצרכים אישיים".

חפץ פירט כי אנשיו של נתניהו נהגו להעביר לו כל ידיעה ששמו הוזכר בה. "אתר וואלה! היה חשוב בעיני משפחת נתניהו בעיקר בתקופת הבחירות", העיד. הוא אף תיאר כיצד עזב את לשכת נתניהו כשהבין לטענתו כי ראש הממשלה לשעבר לא כשיר לקבל החלטות ביטחוניות. זאת, בעקבות הצבת המגנומטרים בהר הבית - פעולה שהציתה גל אלימות פלסטיני. "אלפים יכלו למות", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניר חפץ בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חפץ, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה), התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully