וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום אפריקה חלה בקורונה, 20 אלף מאובחנים במדינה מדי יום

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 9:39

רמפוזה, המחוסן בשתי מנות, סובל מתסמינים קלים בלבד, שאובחנו לאחר שהשתתף בטקס אזכרה למנהיג לשעבר דה קלרק. בימים האחרונים נרשם זינוק חד במספר הנדבקים במדינה, ככל הנראה בשל זן האומיקרון. בשלב זה, אין הוכחות לכך שהוא גורם למחלה קשה יותר

נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוזה בטקס אזכרה לנשיא לשעבר פרנק דה קלרק בקייפטאון, 12 בדצמבר 2021. רויטרס
האציל סמכויות לסגנו. רמפוזה בטקס בקייפטאון, אתמול/רויטרס

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה בן ה-69, אובחן אתמול (ראשון) חיובי לנגיף הקורונה, אך הוא סובל מתסמינים קלים - כך מסרה לשכת הנשיאות. לפי ההודעה, "הנשיא החל שלא לחוש בטוב לאחר שעזב את טקס הזיכרון הממלכתי לכבודו של סגן הנשיא לשעבר פרדריק דה קלרק בקייפטאון מוקדם יותר היום", נכתב בהודעה.

בטקס האזכרה, רמפוזה, שעטה מסיכה, ספד לנשיא האחרון של משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, שסייע במשא ומתן לסיום שלטון המיעוט הלבן על הרוב השחור. הוא כיהן גם כסגנו של נלסון מנדלה, נשיאה השחור הראשון של דרום אפריקה.

"הנשיא, המחוסן לחלוטין, נמצא בבידוד בקייפטאון והוא האציל את כל סמכויותיו לסגן הנשיא דיוויד מבוזה עד לשבוע הבא", הוסיפה לשכת הנשיאות.

בימים האחרונים, מספר המאובחנים היומי הגיע לכ-20 אלף, ככל הנראה בשל זן האומיקרון המדבק שהתגלה לראשונה במדינה. עם זאת, מדענים מדרום אפריקה לא מצאו בשלב זה הוכחות לכך שהווריאנט החדש גורם למחלות קשות יותר בהשוואה לווריאנטים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully