וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן נגד הרשתות החברתיות: "איום על הדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 10:12

ממשלת טורקיה מקדמת חוק שיטיל עד 5 שנות מאסר למי שיפיץ חדשות כזב ויקים רשות לפיקוח על הרשתות החברתיות, אך מתנגדיה חוששים כי זה צעד נוסף בהגבלת חופש הביטוי במדינה. "הרשתות החברתיות, שתוארו בעבר כסמל החירות, הם בין האיומים הגדולים על הדמוקרטיה", תקף ארדואן

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נושא דברים לתקשורת אחרי ישיבת ממשלה באנקרה, 8 בדצמבר 2021. רויטרס
מחייב את חברות הטכנולוגיה להחזיק בנציגים רשמיים בטורקיה. ארדואן, בשבוע שעבר/רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול (שבת) כי הרשתות החברתיות הן אחד האיומים הגדולים ביותר על הדמוקרטיה. ממשלתו של ארדואן מתכננת לקדם חוק שיקבע כי הפצת חדשות כזב ודיסאינפורמציה ברשת היא עבירה פלילית, שעונשה עד חמש שנות מאסר. בנוסף לכך, על פי נוסח החוק, תוקדם רשות לפיקוח על הרשתות החברתיות. מבקרי הממשלה טוענים כי השינויים יהדקו את ההגבלות על חופש הביטוי במדינה.

"הרשתות החברתיות, שתוארו כסמל החירות כשהופיעו לראשונה, הפכו לאחד המקורות המרכזיים לאיום על הדמוקרטיה כיום", אמר ארדואן במסר מוקלט ששודר בכנס תקשורת שארגנה הממשלה באיסטנבול. "אנחנו מנסים להגן על אזרחנו, במיוחד על המגזרים הפגיעים בחברה, נגד שקרים ודיסאינפורמציה מבלי להפר את הזכות של אזרחינו לקבל מידע מדויק ונטול פניות".

טורקיה העבירה בשנה שעברה חוק שדורש מהרשתות החברתיות שלהן יש יותר ממיליון משתמשים להחזיק בנציג רשמי ולשמור על המידע במדינה. כמה מהחברות הגדולות ביותר, בהן פייסבוק, יוטיוב וטוויטר, הקימו מאז משרדים בטורקיה. רוב כלי התקשורת המרכזיים בטורקיה נמצאים תחת שליטת הממשלה, כך שהרשתות החברתיות נותרו אמצעי חשוב עבור הבעת דעה אופוזיציונית למשטר.

דוח של הארגון האמריקני Freedom House שפורסם בספטמבר קבע כי הרשת בטורקיה "אינה חופשיה". הוא ציין הסרה של תכנים ביקורתיים על הממשלה ועל העמדה לדין של מי שפרסם תגובות "לא רצויות" ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully