וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארבים רק באישור מפקד אוגדה: שינוי בהוראות הפתיחה באש בצה"ל

12.12.2021 / 8:40

מפקד אוגדת יהודה ושומרון הודיע למפקדי החטיבות והגדודים שמארבי הירי אסורים מלבד באישור פרטני. השינוי בא לאחר שלוחמים ירו לעבר חוליית פלסטינים ופגעו בשניים מהם. קצינים בחטיבה תקפו: "מה רוצים, שנרוץ אחרי זורקי אבנים ונראה אם אנחנו מצליחים להשיג אותם?"

בווידאו: הפרות סדר במזרח ירושלים/מערכת וואלה!

מפקדת אוגדת יהודה ושומרון העבירה הנחיה לחזור לאישור פרטני לשימוש במארבי ירי, הכוללים שימוש ברובי רוגר ורובי סער 5.56 מ"מ נגד מחבלים. ההוראה שהעבירה המפקדה שבראשה עומד תא"ל אבי בלוט לחטיבות המרחביות גררה ביקורת מצד קצינים בחטיבה.

ההחלטה באה לאחר מקרה של ירי במהלך מארב בשבוע שעבר. אז, זיהו לוחמי צה"ל קבוצת פלסטינים שמיידה אבנים על כלי רכב ישראלים סמוך ליישוב מבוא דותן, במרחב חטיבת מנשה. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד, שכלל ירי, ופגעו בשניים מחברי החוליה. הכוח העניק להם טיפול רפואי ראשוני בנקודה, ולאחר מכן החשודים נעצרו והועבר לטיפול רפואי.

התרגיל הצבאי חץ קטלני, 29 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
"הבעת אי אמון במפקדים"/דובר צה"ל

קצינים מאוגדת יהודה ושומרון טענו כי "כשמפקד האוגדה אוסר על שימוש במארבים ומבקש לאשר פרטנית כל מקרה ומקרה, זו הבעת אי אמון במפקדי הפלוגות, הגדודים והחטיבות, שעד אתמול בשיח מקצועי ומבצעי היו מקבלים החלטות לבד איך להתמודד עם טרור על הצירים וסמוך ליישובים".

עוד אמרו הקצינים כי "במילים אחרות משנים את הוראות הפתיחה באש. מה הם רוצים? שנרוץ אחרי זורקי האבנים ובקבוקי תבערה ונראה אם אנחנו מצליחים להשיג אותם? ברור לכולם שמפקד האוגדה לא אהב את השימוש בירי של לוחמי גבעתי נגד חוליית מיידי האבנים". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מארבי הירי ביהודה ושומרון מבוצעים באישור מפקד האוגדה ללא שינוי".

השמדת חומרי נפץ ובהם חגורת נפץ במרחב הכפר בידו שבחטיבה המרחבית "בנימין"

22  בנובמבר 2021. דובר צה"ל
״במילים אחרות משנים את הוראות הפתיחה באש". פעילות מבצעית ביו"ש/דובר צה"ל

בתוך כך, אתמול אישר שר הביטחון בני גנץ את הדיווחים על לחץ שמפעיל הממשל האמריקני על ישראל לגבי הרשות הפלסטינית והניסיונות ליצור ערוצי הידברות חדשים. "האמריקנים דיברו על הצורך לשמר אופק מדיני פתוח ביננו לבין הפלסטינים שלא תתפתח מציאות שחוסמת את האופק הזה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully