וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום וביטול הצבעה אלקטרונית: המצגת שחושפת את תכנון ההפיכה של טראמפ ומקורביו

עודכן לאחרונה: 11.12.2021 / 12:41

ראש הסגל לשעבר מארק מדוז העביר לוועדת חקירת מתקפת 6 בינואר מצגת שבה פורטו האפשרויות העומדות בפני הנשיא למנוע את הניצחון של ביידן, כולל תדרוך חברי קונגרס על "השתלטות סינית" שלא הייתה. מסיבה לא ידועה, מדוז הפסיק לשתף פעולה עם הוועדה שתפעל להעמידו לדין

נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ בעצרת בוושינגטון, 6 בינואר 2020. AP
טראמפ נואם בפני תומכיו ב-6 בינואר/AP

ראש הסגל לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העביר לוועדה בבית הנבחרים החוקרת את מתקפת 6 בינואר מצגת שהמליצה לטראמפ להכריז על מצב חירום לאומי כדי להיאחז בתפקיד - כך דווח הלילה (שבת) ב"גרדיאן". העובדה שמארק מדוז החזיק במצגת PowerPoint, שפירטה כיצד ניתן לבצע הפיכה יום לפני ההסתערות על גבעת הקפיטול, מעידה שלכל הפחות הוא היה מודע למאצים של טראמפ ושל מקורביו למנוע את אשרור הניצחון של ג'ו ביידן באותו היום.

המצגת, "הונאת בחירות, התערבות זרה ואפשרויות ל-6 בינואר", הציגה כמה המלצות עבור טראמפ כדי להמשיך לכהונה שנייה, על בסיס השקרים ותיאוריות הקונספירציה שלפיהן הייתה הונאת בחירות רחבה. לפי מקור המעורה בנושא, מדוז העביר גרסה של המצג שקיבל במייל, והיא משתרעת על פני 38 עמודים. בגרדיאן בחנו גרסה שנייה של המצגת, בת 36 עמודים, שבה יש כמה הבדלים מהגרסה שקיבל הוועדה בבית הנבחרים. עם זאת, המקור ציין כי כותרת המצגת וההמלצות בה היו זהות.

מארק מדוז בבית הלבן, ארצות הברית, 25 באוקטובר 2020. AP
היה מודע למאמצים. מדוז/AP

במצגת נכתב כי סנאטורים וחברי קונגרס צריכים לקבל תחילה תדרוך על התערבות זרה, כשבשלב זה טראמפ יוכל להכריז על מצב חירום לאומי, להכריז על כל ההצבעות האלקטרוניות כפסולות ולבקש מהקונגרס להסכים על פתרון בהתאם לחוקה.

היא גם הציגה אפשרויות עבור סגן הנשיא דאז מייק פנס כך שינצל את תפקידו הטקסי ברובו במהלך הצבעת הקונגרס ב-6 בינואר ולהשאיר באופן חד-צדדי את טראמפ בבית הלבן. על פי המצגת, פנס יכולה היה להמשיך באחת משלוש האפשרויות: לבחור בנציגי האלקטורים של טראמפ מול התנגדותם של הדמוקרטים במדינות המפתח, לדחות את האלקטורים של ביידן או לדחות את אשרור הניצחון שלו בבחירות כדי לאפשר "בדיקה" וספירה של "פתקי הצבעה חוקיים" בלבד.

האופציה האחרונה עבור פנס דומה לאופציה שקודמה בו-זמנית ב-4 וב-5 בינואר על ידי מקורביו של טראמפ - בראשות עורכי הדין רודי ג'וליאני וג'ון איסטמן, וכן היועץ הבכיר סטיב באנון - שעבדו במלון ווילארד בוושינגטון הבירה.

הגרדיאן חשף בשבוע שעבר כי בשלב מסוים, בין שעות הערב המאוחרות של 5 בינואר לשעות המוקדמות ב-6 בינואר, לאחר שפנס דחה את התכניות הללו, טראמפ לחץ אז על יועציו כיצד ניתן למנוע לחלוטין את הניצחון של ביידן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תומכי הנשיא דונלד טראמפ מסתערים גבעת הקפיטול, 6 בינואר 2021. רויטרס
שלוש אפשרויות להשארת טראמפ בבית הלבן. ההסתערות על הקפיטול/רויטרס

ההמלצות לטראמפ ולפנס במצגת הזו התבססו על טענות פרועות ובלתי מבוססות על הונאת בחירות, כולל אחת שלפיה "הסינים השתתלטו על מערכת הבחירות שלנו" בשמונה מדינות מפתח. התובע הכללי דאז, ג'ף רוזן, וקודמו, וויליאם בר, ששניהם מונו על ידי טראמפ, כבר קבעו עוד לפני 5 בינואר שלא נמצאו ראיות מבוססות לזיופים בקנה מידה שהיה מספיק כדי לשנות את תוצאות הבחירות.

החוקרים בוועדה בבית הנבחרים אמרו כי דבר קיומה של המצגת נודע להם לאחר שהיא אוזכרה ביותר מ-6,000 מסמכים שהעביר מדוז. לפי הוועדה, המצגת אמורה להיות מוצגת בקרוב בקונגרס. לפי אותו מקור המעורה בנושא, המצגת נחשפה ב-4 בינואר בפני כמה סנאטורים וחברי קונגרס רפובליקנים, אולם לא בפני עורכי הדין של טראמפ שעבדו במלון הסמוך.

עם זאת, הוועדה ציינה שהיא מצאה בחומרים שמסר מדוז, מסרונים שלו עם חבר קונגרס שסיפר למדוז על תוכנית "שנויה במחלוקת מאוד" לשלוח מושבים של אלקטורים עבור טראמפ למושב המשותף של הקונגרס. מדוז ענה: "אני אוהב את זה".

שיתוף הפעולה בין מדוז לוועדה הופסק בפתאומיות ביום שלישי, ובתגובה הוודעה מתכננת להצביע על העמדתו לדין על סירובו לציית לצו של הקונגרס. ההצבעה אמורה להתקיים במהלך השבוע הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully