וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופות טורנדו קטלניות בארה"ב: לפחות 70 הרוגים בקנטקי, ביידן הכריז מצב חירום

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 10:36

מושל המדינה אמר כי זו הסופה הקטלנית בהיסטוריה שלה, והיא זרעה הרס בחלקים נרחבים במדינה. רוב הקורבנות הם במפעל נרות שהתמוטט: "כאילו שהשליכו פצצה". ביידן יעביר כספי סיוע פדרליים, הרוגים מספות טורנדו גם באילינוי, טנסי וארקנסו

בווידאו: נזקי סופת הטורדנו בקנטקי, ארה"ב/רויטרס

לפחות 70 בני אדם נהרגו בסופות טורנדו במדינת קנטקי שבארצות הברית - כך העריך היום (שבת) מושל המדינה. ארבעה אנשים נוספים נהרגו באילינוי במהלך מזג האוויר הסוער, שכולל לפחות 24 סופות בחמש מדינות במרכז ארצות הברית. גג בית אבות קרס על דייריו, ועובדים במחסן של "אמזון" נלכדו כשהתקרה התמוטטה.

מושל קנטקי, אנדי בשיר, הכריז על מצב חירום והורה לפרוס את כוחות המשמר הלאומי. "זאת סופת הטורנדו ההרסנית בהיסטוריה של המדינה שלנו", אמר המושל אנדי בשיר במסיבת עיתונאים. "היקף ההרס הוא משהו שלא ראיתי כמותו". הוא העריך כי מספר הקורבנות עשוי להגיע למאה, בשל ההרס הרב שזרעה הסופה שהשתוללה לאורך 365 ק"מ - כמעט כל שטחה של המדינה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על מצב חירום בקנטקי, שיאפשר העברת כספי סיוע פדרליים למדינה. הוא כינה זאת "טרגדיה שלא תיאמן".

הרס של מפעל נרות במייפילד אחרי סופת טורנדו, קנטקי, ארה"ב, 11 בדצמבר 2021. רויטרס
חיפושים אחר ניצולים חדשים. מפעל הנרות במייפילד אחרי שנחרב, היום/רויטרס

מוקד האסון בקנטקי הוא מפעל נרות בעיירה מייפילד, שבו היו כ-110 עובדים בעת קריסת המבנה. כ-40 מהם חולצו, אך ברשויות לא אופטימיים שימצאו ניצולים נוספים. ראש העיר קיית'י סטיוארט אונאן אמרה כי המפעל נראה "כאילו שהשליכו עליו פצצה".

הרס במסילת רכב בארלינגטון שנגרם מסופת טורנדו, קנטקי, ארה"ב, 11 בדצמבר 2021. רויטרס
"טרגדיה שלא תיאמן". הרס במסילת רכב בארלינגטון/רויטרס

באילינוי, עשרות עובדים נלכדו כשמבנה של אמזון התמוטט בעיר אדוארדסוויל. לפחות אדם אחד נהרג. מושל אילינוי אמר כי המשטרה במדינה מתואמת עם גורמים מקומיים באזור האסון וכי הוא עוקב אחר המצב. "התפילות שלי עם תושבי אדוארדסוויל הלילה, והגעתי לראש העיר כדי לספק את כל משאבי המדינה הדרושים", אמר.

קריסת מחסן של אמזון בסופת טורנדו באילינוי, ארצות הברית, 11 בדצמבר 2021. Jeff Roberson, AP
קריסת מחסן של אמזון בעקבות הטורנדו/AP, Jeff Roberson

בטנסי, שירותי החירום דיווחו על שלושה הרוגים בצפון-מערב המדינה. לא נמסרו פרטים נוספים. בארקנסו, אדם אחד נהרג ועוד חמישה נפצעו קשה בעת קריסת בית אבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully