וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד תאסור בהדרגה על עישון: "אין גיל בטוח להתחיל"

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 16:13

הממשלה הודיעה על תכנית שאפתנית וחסרת תקדים בעולם, שבמסגרתה יעלה בכל שנה, החל מ-2027, הגיל שבו מותר לעשן סיגריות, שכיום הוא 18: "אנחנו רוצים להבטיח שאנשים לא יתחילו לעשן אף פעם". בחברות הטבק טוענים: המכירות יעברו לשוק השחור

מפסיקה לעשן. ShutterStock
13% מאוכלוסיית ניו זילנד מעשנת, והשיעור כמעט כפול בקרב הקהילות הילידיות/ShutterStock

ניו זילנד הכריזה היום (חמישי) על תכנית שתוביל בהדרגה לאיסור על עישון במדינה, במהלך ראשון מסוגו בעולם. כיום, החוק אוסר על מכירת מוצרי טבק לבני 18 ומטה, אך החל מ-2027, הגבלת הגיל תעלה בשנה בכל שנה.

"אנחנו רוצים להבטיח שאנשים לא יתחילו לעשן אף פעם, ושהדורות הבאים לא יוכלו לרכוש באופן חוקי טבק, משום שהאמת היא שאין שום גיל בטוח להתחיל לעשן", אמרה סגנית שר הבריאות, איישה וראל. היא הוסיפה כי הממשלה תעביר חוק שיגביל את המקומות שבהם ניתן למכור טבק, ואך ורק מוצרים עם כמות קטנה של ניקוטין כדי להפחית את סיכויי ההתמכרות.

היא אמרה כי התכנית החדשה תשמור על מעמדה של ניו זילנד כחלוצת המלחמה בעישון. היא אסרה על פרסומות למכירת סיגריות בתחרויות ספורט ב-1990 ואסרה על עישון בברים כבר ב-2004. "זהו יום היסטורי עבור בריאות אזרחינו", הכריזה. "העישון הוא עדיין סיבת המוות הנמנעת המובילה בניו זילנד, והמקור לאחד מכל ארבעה מקרי סרטן".

היא אמרה כי נזקי העישון גובים מחיר כבד במיוחד מהקהילה המאורית והילידית, שבהן שיעורי העישון כמעט כפולים מיתר האוכלוסייה. הממשלה מכוונת לצמצם את שיעורי העישון מ-13% כיום ל-5% עד 2025, והיא מעריכה כי המהלך יחסוך חמישה מיליארד דולר ניו זילנדי למערכת הבריאות.

ארגון המאבק נגד עישון ולמען בריאות שיבח את הממשלה על מאבקה בחברות הטבק הגדולות. "אנחנו נוביל את העולם בשליטה על האבק", אמר יו"ר הארגון, רוברט ביגלהול.

מנגד, חברת הטבק הבריטית-אמריקנית של ניו זילנד אמרה כי התכנית הממשלתית היא צעד "לא בדוק ולא מוכח, ללא ביסוס מדעי ליעילותו". היא טענה כי התוצאה תהיה מכירה לא חוקית של סיגריות בשוק השחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully