וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר הביטוח הלאומי הושבת בעקבות מתקפת סייבר: "מאגרי המידע לא נפרצו"

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 15:43

החברה מסרה כי המתקפה, שהסתיימה שעות ספורות מאוחר יותר, התמקדה ב"העמסת מידע על האתר, והיתה בטיפול של אנשי הסייבר והמחשוב של הביטוח הלאומי". לפי הביטוח הלאומי, לא נפרצו חשבונות, והמידע של האזרחים שמור ומוגן

המוסד לביטוח לאומי אשדוד. ראובן קסטרו
האתר נפרץ. ביטוח לאומי/ראובן קסטרו

אתר הביטוח הלאומי הושבת היום (רביעי) במשך שעתיים בשל מתקפת סייבר. המוסד מסר כי המתקפה התמקדה ב"העמסת מידע על האתר",שלא אפשר את נגישותו לציבור מהשעה 13:38-15:20. לפי הביטוח הלאומי, לא נפרצו חשבונות, והמידע של האזרחים נשאר שמור ומוגן. כמו כן, הגישה לחו"ל נחסמה.

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, אמר כי מדובר בהתקפה מתואמת שנועדה לייצר עומס שיוביל לקריסת השירותים באתר הביטוח הלאומי. "יש לוודא כעת שלא מדובר בפעולת הסחה לאירוע משמעותי יותר", אמר.

לדבריו, "משמעותה של ההתקפה היא שמחשבים רבים במקביל פונים לאתר הביטוח הלאומי בכדי להוביל לקריסתו ולמניעת האפשרות שלו לספק שירות. מתקפות מהסוג הזה נעשות בדרך כלל על ידי שימוש ברשתות בוטים ממחשבים מרחוק, שבפקודה משגרים את המתקפה במקביל ויוצרים את אותו עומס גבוה".

מתקפות סייבר על עסקים וגופי ממשל ישראליים ב-2021 הגיעו לשיא של כל הזמנים. מה שהחל עוד בשנת 2020 עם התקפות סייבר על מערכות המים בישראל ואירוע שירביט - הנחשב בסוף 2020 לאחד ההתקפות הכי קשות בתולדות המדינה - נמשך לאירועים אפילו יותר חריפים, כגון אירועי ביה"ח הלל יפה ואתר אטרף.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully