וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט לזירה הפלסטינית סביב עלייה במספר הפיגועים

ראים פלאח

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 12:12

השקט היחסי בשנה האחרונה ביהודה ושומרון לא משרת את ארגוני הטרור, הוא פוגע בתדמית של אותם ארגונים. חמאס וג'יהאד אסלאמי לעולם יעשו הכל על מנת לשמר את אותם פיגועים

אנחנו עדים בשבועיים האחרונים בעליה באירועים ביטחוניים בתוך שטח מדינת ישראל ובשטח יהודה ושומרון שמוגדר במושג "המפגע הבודד". ההגדרה אינה נכונה וגם מטעה בחשיבה סביב המושג מפגע בודד על הפיגועים אנו לומדים ועל זהות המבצעים בגיל צעיר יחסית. התופעה שאנחנו מזהים מסבירה שהפיגוע בוצע ע"י מפגע יחיד ולכן אסור לנו לעצור במושג הזה שיטעה אותנו.

אותם מחבלים בודדים הם בעצם מתוכננים היטב מתחת לפני השטח ע"י אותם ארגונים שמנסים לדחוף ולגיס אותם צעירים לקבוע סדר יום ומציאות ביטחונית מאתגרת גם את הרשות הפלסטינאית ואת הצד הישראלי במיוחד בקשר לתיאום הביטחוני ולגרור את השטח למעגל דמים נוסף תחת אותם סיבות באזורים משמעותים במיוחד.

לדוגמא, בהר הבית בטענה סביב הרחבת התיישבות, העדר תקווה והעדר אופק מדיני. דרך אותם סיבות אותם ארגונים בראשם החמאס מנסים תמיד לדחוף את האוכלסייה לגל אלימות נוסף שישרת אותם.
השקט היחסי בשנה האחרונה ביהודה ושומרון לא משרת אותם ארגוני הטרור להפך הוא פוגע בתדמית של אותם ארגונים. חמאס וג'יהאד אסלאמי לעולם יעשו הכל על מנת לשמר את אותם פיגועים במיוחד במוקדי החיכוך המשמעותיים במרחב הר הבית מעברי גבול ונקודות מפתיח עם עניין תקשורתי רחבנ במיוחד בסוגיית הר הבית שתמיד חמאס ישתמש בו לצורך גיוס תמיכה רחבה במיוחד ביהודה ושומרון.

הכותב הוא סגן-אלוף (במיל'), יועץ אסטרטגי ומומחה לזירה הפלסטינית

  • עוד באותו נושא:
  • פלסטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully