וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא הודו נהרג בהתרסקות מסוק בדרום המדינה

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 16:22

ביפין רוואט, בן 63, היה על המסוק יחד עם אשתו וקצינים בכירים, והוא התרסק באזור מיוער בסמוך למכללה צבאית שאליה הם היו אמורים להגיע. יחד עמו נהרגו עוד 12 איש. הוא מונה לתפקיד של ראש מטה ההגנה ב-2019, ונחשב מקורב לראש הממשלה מודי

בווידאו: זירת התרסקות מסוקו של מפקד צבא הודו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

מפקד צבא הודו ועוד 12 איש נהרגו היום (רביעי) בהתרסקות מסוק במדינת טמיל נאדו שבדרום הודו - כך מסר חיל האוויר במדינה. לפי ההודעה, המסוק של ביפין רוואט, בן 63, "נקלע לתאונה" באזור קונור. על המסוק היו אשתו של הגנרל וקצינים אחרים, שהיו בדרכם למכללה צבאית. רק נוסע אחד שרד. חיל האוויר הודיע כי פתח בחקירת נסיבות התאונה.

בסרטונים שפורסמו בערוצים בהודו נראו שרידים בוערים באתר ההתרסקות, באזור מיוער בסמוך למכללה שאליה היו אמורים להגיע. לפי הדיווחים, המסוק, Mi-17V5 מתוצרת רוסיה, המריא מבסיס חיל האוויר סולור וחלק מהנוסעים פונו לבית חולים. המסוק כבר היה בעיצומה של הנחיתה בעת התאונה, שאירעה כעשרה ק"מ מהכביש המרכזי הקרוב ביותר וכוחות החירום נאלצו לטפס לאתר.

"מותו בטרם עת הוא אובדן חסר תקנה לצבא שלנו ולמדינה", כתב שר ההגנה, רג'נת' סינג, בטוויטר. שר החוץ של הודו, סוברהמניאם ג'ישנקר, אמר כי הוא "המום לחלוטין" ממותו. "עבדנו יחד מקרוב בשנים האחרונות, זה אובדן עצום למדינה".

מפקד צבא הודו, ביפין רוואט, בתא טייס של מטוס קרב בבנגלור, 21 בפברואר 2021. רויטרס
צמח במשפחה של אנשי צבא. הרמטכ"ל במטוס קרב, 2019/רויטרס

התפקיד הרשמי של רוואט היה ראש מטה ההגנה של הודו, שנוצר רק ב-2019. הוא נחשב מקורב לראש הממשלה נרנדרה מודי. רוואט צמח במשפחה עם רקע צבאי, וכמה מבני משפחתו שירתו בכוחות המזוינים של הודו. הגנרל, ששירת במשך ארבעה עשורים בצבא, פיקד על הכוחות בחלק ההודי של ובגבול סין. לזכותו נזקפת דעיכת הלחימה בגבול הצפון-מזרחי של הודו והוא פיקד על מבצעים מעבר לגבול נגד מורדים במיאנמר השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully