וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בעיראק: 4 הרוגים ו-20 פצועים בפיצוץ אופנוע ממולכד בבצרה

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 17:40

האופנוע התפוצץ במרכז העיר הדרומית, מוקד יצור הנפט של עיראק. שום ארגון לא קיבל אחריות עד כה, אך המושל אמר כי נראה שדאעש עומד מאחוריו והכריז על 3 ימי אבל. "בצרה אינה בטוחה אחרי היום"

בווידאו: זירת הפיגוע בבצרה/צילום: רויטרס

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ועוד 20 נפצעו היום (שלישי) בפיצוץ בעיר בצרה שבדרום עיראק - כך אמרו גורמים במשטרה ובית החולים. הצבא מסר כי על פי המידע הראשוני שבידיו, אופנוע ממולכד התפוצץ במרכז העיר סמוך לבית החולים המרכזי. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות, אך מושל המחוז, אסד אל-עדני, אמר כי הפיצוץ נושא את "טביעות האצבע" של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הוא הכריז על שלושה ימי אבל.

המצב הביטחוני בבצרה, שרוב תושביה עם השיעים התייצב בשנים האחרונות, במיוחד מאז תבוסת ארגון דאעש הסוני ב-2017. ואולם, על אף שאיבד את כל הטריטוריה שלו, הארגון הג'יהאדיסטי ממשיך לבצע פיגועים ברחבי המדינה המפולגת, במיוחד בצפונה. דאעש אף הצליח להשתלט לזמן קצר על כפר באזור ביום ראשון לפני שנהדף בידי כוחות הביטחון הכורדיים.

הפיגוע המשמעותי האחרון של דאעש בבצרה היה ב-2017, וכוחות ביטחון רבים פרוסים באזור החיוני לכלכלת עיראק. "אחרי מעשה הטרור הזה, תושבי בצרה חייבים להיות זהירים וערניים, בצרה אינה בטוחה אחרי היום", אמר לרויטרס מוחמד איברהים, מכונאי שהמוסך שלו שוכן ליד אתר הפיצוץ.

מכונית שעלתה באש בפיצוץ בעיר בצרה, עיראק, 7 בדצמבר 2021. רויטרס
מכונית שנשרפה במהלך הפיגוע בבצרה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully