וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: אקטיביסט דמוקרטי נידון למאסר עולם

10.2.2003 / 13:46

פעילי זכויות אדם בארה"ב: הוא נחטף מווייטנאם על ידי כוחות הביטחון הסיניים כשבא להיפגש עם מתנגדי שלטון; בייג'ין: הצלנו אותו מחוטפים אנונימיים; הורשע בריגול ובפעילות טרור

פעיל דמוקרטי סיני נידון היום למאסר עולם לאחר שהורשע בעבירות של ריגול וטרור. זהו אחד העונשים החמורים ביותר שהוטל מאז ומעולם על אקטיביסט דמוקרטי במדינה. וונג בינגזאנג, 55, חי בניו יורק מאז 1982, ונעלם בחודש יוני בווייטנאם יחד עם שני פעילים נוספים. השלושה הגיעו למדינה לפגישה עם נציגי תנועת הלייבור הסינית.

שישה חודשים לאחר מכן הודיעה ממשלת סין כי בינגזאנג נעצר במדינת גוואנגסי. בהודעה נמסר כי המשטרה הצילה אותו מידי חוטפים אנונימיים בשלושה ביולי, אך עמיתיו בארה"ב אמרו כי הוא נחטף מווייטנאם על ידי כוחות הביטחון הסיניים. סוכנות הידיעות הסינית דיווחה כי בית המשפט בעיר שנזן הרשיע את בינגזאנג בריגול לטובת טאייוון ו"בארגון והנהגה של קבוצות טרור". במשפט שנערך יום אחד בלבד, לא הוצגו הראיות נגדו, אך הוא הואשם בהעברת סודות צבאיים לטאייוון, בכוונה לפוצץ את השגרירות הסינית בתאילנד, ובתמיכה בהתנקשויות וחטיפות של בכירים סינים בהודעות שפרסם באינטרנט.

מאז התקפות הטרור על ארה"ב ב-11 בספטמבר 2001, ניסתה סין להציג את עצמה כשותפה של וושינגטון במלחמתה נגד הטרור. בעקבות כך הצדיקה פעמים רבות הרשעות של פעילי זכויות אדם בסין ומתנגדי שלטון אחרים, במיוחד כאלו ממוצא טיבטי או מיעוטים אתניים אחרים, בתמיכה בטרור.

פעילי זכויות אדם ברחבי העולם מקווים כי עונשו של בינגזאנג יומר לגירוש מהמדינה אך ההערכות הן כי שלטונות בייג'ין מבקשים לשלוח מסר חריף למתנגדי שלטון גולים. ההרשעה באה בזמן שנגד סין מופנית מחאה בינלאומית קשה על החלטת בית משפט סיני להוציא להורג נזיר טיבטי באשמת טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully